به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جلسه بعد از ظهر امروز نمایندگان مجلس که با حدود ۳۰ دقیقه تاخیر و با حضور ۱۵۰ نفر از نمایندگان کار خود را آغاز کرد، با حاشیههایی همراه بود.

* امروز هم هیئت رئیسه مجلس صلاح دید ‌ابتدا تذکرات نمایندگان استماع شود تا نمایندگان خود را به جلسه علنی برسانند و جلسه برای رای‌گیری رسمیت پیدا کند.

* وقتی قاضی‌پور می‌خواست تذکرش را در ابتدای جلسه ارائه دهد، قبل از اینکه کلامش منعقد شود، یکی از نمایندگان همشهری وی با صدای بلند خطاب به قاضی‌پور گفت احسنت، البته قاضی‌پور این بار سخنانش را با گفتن یاشین آذربایجان به پایان برد و به همین دلیل بود که یکی از نمایندگان به قاضی‌پور گفت که یاشین آذربایجان با یا حسین عوض شد؟

* وقتی قاضی‌پور می‌خواست در خصوص یکی از مواد لایحه بودجه اظهار‌نظر کند، محبی‌نیا خطاب به وی گفت: سهمیه شما تمام شده است.

* کامران نماینده اصفهان امروز هنگام ارائه پیشنهادش در مجلس گفت که این پیشنهاد متعلق به من و سرکار خانم اخوان ‌(یعنی همسرش) است که این سخن کامران احسنت احسنت نمایندگان را هم در پی داشت.

* لاریجانی در جریان ارائه پیشنهاد کامران به وی گفت که شما حال خوشی دارید.

در پایان ارائه پیشنهاد، کامران از نمایندگان خواست که به خاطر وی رای مثبت دهند و لاریجانی گفت که به خاطر شما رای نمی‌دهند ولی به خاطر خانم اخوان رای می‌دهند.

* در جریان بررسی یکی از پیشنهادات، وقتی که لاریجانی نظر دولت را جویا شد اما پاسخی از سوی نماینده دولت دریافت نکرد، گفت که دولت در کماست.

وکیل‌الشعرای مجلس هم امروز حاشیه‌ساز شد. وقتی دلخوش می‌خواست پیشنهادی را ارائه دهد ناگهان در حالی که وی مشغول داد زدن بود، بلندگویش روش شد که لاریجانی هم خطاب به وی گفت دم آخری دارید کار دست خودتان می‌دهید. البته دلخوش هم در پاسخ به لاریجانی گفت که بلندگو نا‌به‌هنگام روشن شد.

* فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس بعد از ظهر امروز به نماینده مخابرات که از صندلی خود بلند شده بود و به میان نمایندگان رفته بود، تذکر شدید‌الحنی داد و از وی خواست که در صندلی خودش بنشیند.

* گفت‌و‌شنود جالب کواکبیان و لاریجانی از دیگر حاشیه‌های جلسه علنی امروز بود؛ کواکبیان معتقد بود که یکی از مواد قرائت نشده و مجلس از آن گذشته در حالی که لاریجانی می‌گفت که این ماده قرائت شده؛ بر همین اساس لاریجانی خطاب به کواکبیان گفت از این به بعد آقای محبی‌نیا و رضایی به صورت تواشیح موارد را قرائت می‌کنند تا برای شما جا بیفتد.

* محمد‌رضا باهنر که امروز ثابت کرد خیلی از صدای زنگ مجلس خوشش می‌آید، طی جلسه بعد از ظهر چندین بار زنگ آغاز و پایان مجلس را به صدا درآود، باهنر در جلسه امروز وقتی بی‌نظمی نمایندگان را می‌دیدید زنگ مجلس را به صدا در می‌آورد که این مسئله برای اولین بار بهت و حیرت نمایندگان را در پی داشت. باهنر خطاب به نمایندگان گفت: بعضی نمایندگان می‌گویند جلسه‌ها را تمام کنید ولی از سر و صدایتان مشخص است که هنوز انرژی دارید.

* امروز در مجلس یک دعوا که در ‌‌نهایت به آشتی کنان ختم شد، هم داشتیم؛ وقتی که جدل لفظی کواکبیان و قربانی در مجلس بالا گرفت، تعدادی از نمایندگان پا در میانی کردند و کواکبیان را نزد قربانی بردند تا روی هم را ببوسند. جالب‌تر از همه وقتی بود که یکی از نمایندگان وسط دعوای این دو نماینده از شلوغی تجمع نمایندگان عکاسی می‌کرد.

* نمایندگان امروز هم طاقت نیاوردند که تا ساعت ۱۹ در صندلی‌هایشان بنشیند؛ باهنر حدود ساعت ۱۸:۳۰ بود که گفت: دوستان می‌گویند که مجلس عدد ندارد و ما به دوستان هم قول داده‌ایم که ساعت ۶:۳۰ جلسه را به پایان برسانیم‌ البته این گفته باهنر در حالی بود که تابلوی مجلس تعداد نمایندگان را با رنگ سبز و ۱۹۴ نفر نشان می‌داد که این مسئله حاکی از رسمیت داشتن جلسه بود.

* محمدرضا باهنر که پیش از این چندین بار زنگ مجلس را به صدا درآوده بود، یک بار دیگر زنگ را فشار داد و به این ترتیب بود که هفتمین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه در مجلس به پایان رسید.