قاضی زاده هاشمی: لیستی برای انتخابات ۱۴۰۰ نداده‌ام

 سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را واجب کفایی دانست و گفت: برنامه‌ها و مدل‌هایی برای اداره کشور داریم که پیشتر برای نخبگان ارائه شده و مدتی بعد برای همه عرضه خواهیم کرد؛ اما با توجه به وجوب کفایی حضور در انتخابات،  باید دید چه کسانی در صحنه حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: این روزها آقای جواد لاریجانی مصاحبه‌ای کردند که به کاندیداهای «اصلی» اشاره کردند؛ با توجه به ادبیاتشان که نامزدها اصلی و فرعی هستند، شاید به عنوان کاندیدای فرعی در گوشه و کنارها اسمی از امثال ما و یا برخی جوان ها و نسل دومی‌ها باشد.

قاضی زاده هاشمی کابینه‌های منتسب به خود در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت: ایجاد چنین کابینه‌هایی را بی‌ربط و نادرست می‌دانم و به نظرم فضاسازی اطراف شخصیت‌های کشور است. در لیست منتسب به من، برخی اشخاص را نمی‌شناختم که البته با تحقیق متوجه شدم افراد شایسته‌ای هستند.

نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: در نظام فکری و اندیشکد‌ه‌هایمان تشکیل کابینه به این شکل نیست و سلسله نظام شایستگی وجود دارد که همه به صورت شفاف از آن مطلع می‌شوند و درباره آن اظهارنظر خواهند کرد.

وی ایجاد لیست‌های منتسب به اشخاص را تحریف فضای انتخاباتی کشور دانست و تأکید کرد: لیست‌هایی هم در فضای مجازی منتشر شد که به ابتذال و جوک کشیده شده بود که این مسئله هم کار نادرستی است؛ در برخی از آنها با شخصیت برخی افراد بازی شد و توصیه می کنم اگر اینگونه کارها دست دشمن است که با دشمن حرف نمی‌توان زد؛ ولی اگر از سوی دوستان اتفاق می‌افتد، باید به سمت روشن کردن افکار عمومی برای انتخاب برنامه، تیم و فرد اصلح برویم تا اینکه با عملیات روانی،  به اشخاص و افراد نسبت‌های مختلف دهیم.