دولت در سال آینده باید ارز ۴۲۰۰ تومانی را به درستی تخصیص دهد

 مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: مجلس یازدهم از ابتدا به مردم وعده داد که به دنبال عزت و اقتدار کشور خواهد بود و نمایندگان این دوره به جای گرفتن عکس یادگاری و سلفی با نماینده پارلمان اروپا، با افتخار طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساندند.

وی تاکید کرد: با این مصوبه مجلس دست دولت برای مذاکرات بین المللی و جلوگیری از زیاده خواهی غربی‌ها باز می‌شود چرا که غربی‌ها در این مدت به وعده‌های خود عمل نکردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امروز شاهد تحریم دارویی هستیم که این موضوع سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده است و از دولت می‌خواهیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه توجه داشته باشند و بدانند مذاکره فقط به شرط برداشتن همه تحریم‌ها انجام می‌شود.

یوسفی در ادامه جلسه متذکر شد: دولت در سه سال گذشته حدود ۵۱ میلیارد دلار به ازای توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی مصرف کرده است که این اعتبار به دست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نرسیده و شاهد کوچک شدن سفره مردم هستیم.

وی تاکید کرد: آخرین اتمام حجت مجلس با دولت، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده است و دولت قطعاً هیچ توجیهی در سال آینده برای گرانی کالاهای اساسی و داروها نباید داشته باشد.