تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تا آخر هفته در دولت

اسحاق جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز  اظهار کرد: یکی از متداول‌ترین و مقبول‌ترین امور خیرخواهانه و نیکوکارانه مدرسه‌سازی است که هم کمک بزرگی به آموزش و پرورش می‌کند تا مدرسه به عنوان کانون تربیت و توسعه کشور گسترش یابد و از طرفی سرمایه‌گذاری عظیمی برای آینده جامعه و توسعه انسانی کشور است.

وی افزود: عدالت یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است و همه ما جزو افتخارات زندگی‌مان است که قدمی در راه استقرار عدالت برداریم، در این میان عدالت آموزشی جزو مهم‌ترین جنبه‌هاست.

باید کاری کنیم فرزندان مناطق محروم تحصیل و رشد کنند

جهانگیری گفت: وقتی صحنه‌هایی از مناطق محروم می‌بینیم نگران‌کننده است، هیچ کدام به اندازه‌ای که فرزندان ما در آن مناطق امکانات آموزشی ندارند، دردآور‌تر نیست. افرادی که می‌توانند به صحنه بیایند تا محرومیت را از چهره مناطق محروم بزداییم، فرزندان عزیز همان مناطق هستند. البته درست است که دولت باید کمک کند، اما باید کاری کنیم تا فرزندان مناطق محروم بتوانند تحصیل و رشد کنند تا بتوانند برای جامعه و منطقه خودشان مفید باشند.

بسیاری از دانش آموزان به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: حضور دانش آموز در مدرسه ده‌ها امتیاز دارد از جمله اینکه رفتارهای اجتماعی در مدرسه شکل می‌گیرد، اما با آمدن کرونا، ستاد ملی کرونا مدارس را تعطیل کرد؛ راه‌اندازی شبکه شاد توسط آموزش و پرورش و آموزش تلویزیونی با همکاری صداو سیما کمک بزرگی به تعطیل نشدن مدارس کرد و آنچه بسیار مهم است، پوشش تحصیلی و دسترسی به ابزار لازم برای آموزش مجازی است که خیلی از فرزندان ما به آن دسترسی ندارند.

وی گفت: در مقطع فعلی مهم‌ترین کاری که خیرین و آحاد مردم باید انجام دهند این است که تلاس کنیم فرزندان ملت از ابزارهای آموزش مجازی دور نمانند و از تحصیل محروم نشود.مطمئن هستم آموزش و پرورش برای این موضوع حتماً فکر می‌کند تا راهکار بیاید برای آنکه دانش‌آموزان بی‌بضاعت تحت پوشش قرار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به معلمان گفت: قرار بود در دولت تا آخر بهمن رتبه‌بندی را تصویب کنیم و توافقات انجام شد؛ این موضوع در دستور کار دولت است و حداکثر تا آخر هفته آینده لایحه رتبه‌بندی را به عنوان یک مطالبه به حق معلمان به مجلس می‌فرستیم.