رانت‌خوارها، نفوذی‌ها و بازیگران سیاسی در ‌ستون پنجم دشمن قرار دارند

محسن رضایی عصر امروز در نشست با ائتلاف وحدت ملی در استان فارس با تبریک میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: 40 سال از انقلاب اسلامی و 2 سال از گام دوم گذشته است و ما در آغاز یک راه مهم در امتداد گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه گام دوم گام جهش پیشرفت است، گفت: باید پیشرفت‌های گذشته به ویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگی جهش پیدا کند تا تمدنی که در شان انقلاب اسلامی و ملت ایران است، به وجود آوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران باید در کانون جهان اسلام نقش آفرینی موثری داشته باشد، افزود: نمی‌خواهیم که عقاید خود را به دیگر کشورها دیکته کنیم اما به سیاست همسایگی و برادری معتقدیم.

رضایی با بیان اینکه جهان اسلام به کشورهای پیشرو نیاز دارد، بیان کرد: 200 سال است که کشورهای اسلامی تحت استعمار و محاصره هستند، جهش در پیشرفت هم برای ایران اسلامی و هم کشورهای اسلامی موثر است.

وی با بیان اینکه در گام نخست انقلاب اسلامی بار سنگینی بر دوش ملت ایران بود و با موفقیت آن را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: امروز هم در گام دوم بار سنگینی بر دوش ملت است، در گام نخست مسئله امنیت، اقتدار و سیاست مطرح بود و دشمن تلاش کرد که مانع ملت ایران شود اما ناکام باقی ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه گام نخست را با کمک مردم سالاری دینی و دخالت دین در سیاست با سربلندی پشت سر گذاشتیم، افزود: این امر منجر به این شد که معماری بزرگی در امور سیاسی به وجود آوریم.

رضایی با تاکید بر اینکه در ابعاد نظامی، امنیتی، سیاسی گام بزرگی برداشته شده است، عنوان کرد: قبل از انقلاب تشکیل حکومت اسلامی از آرزوهای ما بود اما جمهوری اسلامی مستقر شد و امروز پس از 40 سال مستحکم شده است.

وی اقتصاد و فرهنگ را به مثابه اسباب داخل یک خانه دانست و گفت: پایه‌های خانه که مسائل سیاسی و نظامی است مستحکم شده اما داخل خانه که اقتصاد و فرهنگ است باید تکمیل شود؛ اقتصاد و فرهنگ در حد آرمان‌هایی که در ابتدا مطرح شد باید رخ دهد تا کم کم تمدن اسلامی شکل گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه البته پیشرفت‌های خوبی نیز انجام شده است، گفت: نسبت به گذشته خود موفقیت‌هایی کسب شده اما نسبت به برخی از کشورها و انتظارات مردم عقب هستیم.

رضایی با بیان اینکه سیاه نمایی و خوش باوری هر دو آسیب جدی است که ما در طی کردن مسیر انقلاب اسلامی متوقف می‌کند، افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی با دو گروه مواجهیم که مانع ایجاد کرده است؛ مانع اول دشمن و مانع دوم افرادی هستند که آنها را ستون پنجم می‌دانم.

وی با بیان اینکه تکلیف دشمن که روشن است، گفت: یکی از نمونه‌هایی دشمنی دشمن در مبحث برجام است که تعهد خود را زیر پا گذاشت و علیه ایران تحریم‌های سرسختانه را اعمال کرد؛ اسرائیل را در امارات و بحرین مستقر کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ستون پنجم‌ها بیان کرد: رانت‌خوارها، نفوذی‌ها و بازیگران سیاسی در دسته ستون پنجم قرار دارند که به تعبیر من از منافقین اول انقلاب بدتر هستند.

رضایی با بیان اینکه مسئله مهم دیگر فساد سیاسی است، تصریح کرد: مردم بارها پای صندوق‌های رای رفته و یک نفر را انتخاب کردند اما عده‌ای دور منتخبین مردم جمع شدند و منجر به اعمال سیاست‌هایی می‌شوند که مردم را ناامید می‌کنند.

وی با بیان اینکه نخستین قدم در گام دوم انقلاب اسلامی سالم‌سازی امنیتی، اقتصادی و سیاسی است که البته سالم‌سازی اقتصادی مدتی است آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برای سالم‌سازی سیاسی و امنیتی نیز باید شروع شود چراکه در غیر این صورت تمام آثار پیروزی‌های گام اول هم زیر سوال می‌رود.

رضایی با بیان اینکه این بازیگران سیاسی قبل از انتخابات پیدا می‌شوند و بعد از انتخابات نمی‌گذارند که منتخب مردم کار کند و مانع روی کار آمدن جوانان و نیروهای کارآمد شوند، بیان کرد: با وعده دادن کشور اداره نمی‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گاه نفوذی‌ها در لباس دانشمند، حزب اللهی و کارشناس هستند که اطلاعات غلط به دولتمردان می‌دهند، خاطرنشان کرد: هیچ یک از منتخبین مردم نمی‌خواهند که با اشکال و ایراد دوره مسئولیتشان تمام شود.

وی با بیان اینکه این افراد با ارائه اطلاعات غلط یا ترساندن مسئولان مانع این می‌شوند که تصمیم‌گیری درستی انجام دهند، گفت: برای آمریکا و انگلیس مهم نیست که چه کسی رای بیاورد بلکه برایشان این مهم است که فرد قوی و کاردان رای نیاورد. هدفشان این است که ایران ضعیف بماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم چراکه اگر یکی شویم قدرت می‌گیریم، افزود: باید به اصل توجه کنیم و با وحدت و بصیرت دوباره قدرت بگیریم.

رضایی با اشاره به سابقه استان فارس در انقلاب اسلامی گفت: این استان باید جایگاه خود را پیدا کند و صدایی که از شیراز بلند شده دوباره فریاد یکی شدن و وحدت باشد چراکه تنها در این صورت است که می‌توانیم گام دوم را با قدرت شروع کنیم.