به گزارش افکارنیوز به نقل از آنا، محسن ساغری رئیس فدراسیون آسیا و اقیانوسیه پزشکی هستهای و بیولوژی در نشست خبری دهمین کنگره بینالمللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی و هستهای اظهار داشت: این کنگره هر ۴ سال یک بار برگزار به صورت چرخشی در کشورهای آسیایی برگزار میشود.

وی افزود: این کنگره ۴ سال قبل در هند برگزار شد و ایران توانست با رقابت میان کشورهای مطرح میزبانی این کنگره را در سال ۲۰۱۲ به دست آورد.

رئیس فدراسیون آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی گفت: برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی نشان از صلح‌آمیز بودن برنامه‌‌‌های هسته‌ای ایران دارد؛ در این کنگره ۳۰ کشور با بیش از ۸۰ متخصص حضور می‌یابند تا ضمن آشنا شدن با دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مقاله‌های علمی خود را در رشته‌های پزشکی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: حضور این متخصصان می‌تواند در ارائه دستاوردهای پزشکی هسته‌ای ایران نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

ساغری اضافه کرد: با استفاده از دانش پزشکی هسته‌ای و بهره‌گیری از پرتو داروها می‌توان برای بیماریهای مختلف بدن فرآیند تشخیص و درمان را انجام داد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اولویت بر تربیت نیروی انسانی در رشته پزشکی هسته‌ای شد زیرا در قبل از انقلاب تعداد این متخصصان از انگشت دست نیز تجاوز نمی‌کرد و توانستیم با تدوین این رشته اقدام به تربیت متخصصان پزشکی هسته‌ای کنیم و اکنون ۱۰۰ متخصص در ۱۳۰ مرکز پزشکی هسته‌ای مشغول به ارائه خدمات به بیماران هستند.

رئیس فدراسیون آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی گفت: از بعد از انقلاب تا کنون بیش از ۱۰۰ متخصص پزشکی هسته‌ای تربیت کردیم؛ همچنین پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف علمی نیرو تربیت شده و در نهایت در زمینه پژوهش با انتشار مجله علمی پزشکی هسته‌ای به زبان انگلیسی گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

وی افزود: در زمینه خدمات به بیماران نیز در ۱۳۰ مرکز روزانه به بیش از صدها بیمار در حوزه‌های تشخیص و درمان بیماری آنان اقدام می‌شود و با همکاری سازمان انرژی اتمی و موسسه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیاری از نیازهای دارویی این رشته برای بیماران در طول ۲۰ سال اخیر صورت پذیرفته است و این در حالی است که ۳۵ سال قبل اکثر داروهای این رشته از خارج از کشور وارد می‌شد.

ساغری بیان داشت: درمان‌ رادیوداروها و پرتوداروها و در نهایت مواد اولیه دارویی آن بسیار گران است، در حال حاضر سازمان انرژی اتمی بسیاری از این مواد را تولید می‌کند و برخی دیگر در حال تهیه و تأمین است و علی‌رغم تمام مشکلاتی که در طول سال‌های اخیر برای کشورمان صورت پذیرفته اکنون ایران در آسیای غربی در حوزه پزشکی هسته‌ای در جایگاه برجسته‌ای قرار دارد.

وی تأکید کرد: برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی که همزمان با نشست ۱ + ۵ شده است می‌تواند پیام خوبی در راستای اشاعه صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران در جهان داشته باشد.

به گزارش آنا؛ كنگره بينالمللي آسيا اقيانوسيه پزشكي هستهيي و بيولوژي از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ ارديبهشت ماه در محل سالن همايشهاي برج ميلاد تهران برگزار ميشود.