تعریف و تمجیدها از FATF عملیات روانی است

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در  مجلس شورای اسلامی گفت: تعریف و تمجیدها از اف‌ای‌تی‌اف تنها در حد یک عملیات روانی است و ما در ماجرای برجام هم شاهد این عملیات روانی بودیم.

وی افزود: سوال من از کسانی که بر پیوستن ایران به کنوانسیون‌های FATF  اصرار می ورزند این است که مگر برجام برای ما فایده‌ای داشت که اف ای تی اف بخواهد داشته باشد. 

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نه برجام برای ما فایده‌ای داشت و نه اف‌ای‌تی‌اف برای ما فایده‌ای دارد؛ چرا که در هر دو مورد طرف‌های ما کشورهای بدعهدی هستند که بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آنها برای ما بارها ثابت شده است.

مطهری خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایط تحریم به سر می‌بریم و دشمن ما به دنبال کسب اطلاعات مالی ما برای ضربه زدن بیشتر است و پیوستن به کنوانسیون های اف‌ای‌تی‌اف باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی افزود: ما در کشورمان قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم، اگر هدف مبارزه با پولشویی و مبارزه با فساد است این قوانین اجرا شود و اگر کم و کاستی دارد می‌توان آنها را اصلاح کرد. چه اصراری است که ما بخواهیم به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که حامیان اصلی گروه‌های تروریستی آن را مدیریت می‌کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس در پایان گفت: بار دیگر هم می‌گویم تعریف و تمجیدها از اف ای تی اف تنها در  حد عملیات روانی است، ‌همان چیزی که ما در برجام شاهد آن بودیم. در برجام که بنا بود با آن تحریم‌های ما برداشته شود و گشایش اقتصادی برای ما ایجاد کند هیچ فایده‌ای برای ما نداشت و اف ای تی اف هیچ گشایشی برای ما ایجاد نخواهد کرد.