CFT و پالرمو دستپخت حامیان تروریسم است

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: cft و پالرمو دستپخت حامیان اصلی تروریسم است و آنها می‌خواهند تحت این عناوین بر کشورهای جهان مسلط شوند.

وی افزود: عضویت ما در کنوانسیون‌های FATF کاری کاملاً غیر منطقی است و ما نباید کاری کنیم که شرایط را برای خودمان سخت‌تر کنیم. 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: حامیان اصلی تروریسم درصددند تا از طریق این کنوانسیون‌ها سلطه بیشتری بر دیگر کشورها به ویژه کشورهای آزاده جهان داشته باشند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز ما در شرایط تحریم هستیم و عضویت ما در کنوانسیون‌های مجموعه FATF باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به خنثی‌سازی تحریم‌ها در اختیار دشمن قرار گیرد و همین مسئله باعث سخت‌تر شدن شرایط ما خواهد شد.

وی افزود:‌ سرمداران FATF همان‌هایی هستند که در برجام ما با آنها توافق کردیم و به هیچ‌وجه به توافقات‌شان در این تفاهم‌نامه پایبند نبودند پس چه تضمینی است که در FATF به آنچه می‌گویند عمل کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگر کشورها در FATF شرایط یکسان و برابر داشتند آن وقت می‌شد در شرایط مناسب‌تر موضوع را بررسی کرد ا ما امروز که کشوری مانند ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم به سر می‌برد به هیچ‌وجه پرداختن به موضوع عضویت در این کنوانسیون‌ها کار درستی نیست. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم cft و پالمرو دستپخت حامیان اصلی تروریسم است و آنها به دنبال شفافیت برای مبارزه با تروریسم نیستند.گ