تأکید غریب آبادی به نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده

 «کاظم غریب آبادی » سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست مجازی شورای حکام، یادی از شهید محسن فخری زاده  کرد و گفت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران قویا متعهد به تعقیب یک برنامه صلح آمیز هسته‌ای است، یک دانشمند هسته‌ای دیگر ایران نیز ترور شد.

وی افزود: شواهد واضح، حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در پشت ترور جنایتکارانه محسن فخری زاده قرار دارد و می‌بایست به خاطر چنین جنایت غیرانسانی، پاسخگو شود.

نماینده دائم ایران در آژانس خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن پیامدهای ناگوار چنین اقدام وحشتناک و پیامدهای تحریک برانگیز و خطرناک آن بر صلح و امنیت بین‌المللی و اینکه تروریسم به عنوان یک چالش جدی برای جامعه جهانی نیاز به واکنش جمعی دارد، ما کشورهای عضو و آژانس را فرا می‌خوانیم تا به تعهدات خود ذیل حقوق بین‌الملل در مبارزه با تروریسم عمل کرده و چنین اقدام غیرانسانی را به شدیدترین حالت محکوم کنند.

غریب آبادی همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران چنین اعمال جنایتکارانه‌ای را بی پاسخ نمی‌گذارد.

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در اقدامی تروریستی توسط عناصر تروریست مسلح در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.