مقام سابق موساد ایران را مسئول آلودگی نفتی سواحل مدیترانه اعلام کرد

 یک مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در پس ماجرای آلودگی نفتی سواحل مدیترانه است.

هایم تومار، از مقامات سابق موساد در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو مدعی شد احتمال زیادی وجود که آلودگی‌های سواحل مدیترانه در نزدیکی اراضی اشغالی کار ایران باشد. این مقام سابق صهیونیست در ادامه، اقدام ادعایی منتسب شده به ایران را نوعی تهاجم علیه محیط زیست توصیف کرد و مدعی شد دریا به سریع‌ترین عرصه درگیری تبدیل شده است.

مقام سابق موساد با طرح این ادعا‌ها خواستار بررسی جدی این مسئله شد. تومار در ادامه ادعاهایش آورد حمله بیولوژیکی ایران با تحولات امنیتی متوالی در هفته‌های گذشته در ارتباط است که مهمترین آن تصمیم اسرائیل برای عدم اعزام نماینده به مهمترین نمایشگاه امنیتی جهان در ابوظبی است. دلیل آن به احتمال زیاد دریافت هشدار امنیتی خاص بوده است. تومار همچنین حمله به کشتی صهیونیستی در خلیج عمان را نمونه‌ای از تحولات امنیتی اخیر ذکر کرد که به ادعای وی ردپای ایران در آن دیده می‌شود.

این مقام صهیونیست این را نیز به مدعاهایش افزود: ما اولین بار است که درباره حملات زیست محیطی مطلع می‌شویم. این نشان می‌دهد که آن‌ها ضربات سختی را از آمریکا و اسرائیل متحمل شده، اما نمی‌خواهند به وضوح به آن‌ها پاسخ دهند به نحوی که تنش اوضاع اوج بگیرد. دولت آمریکا تغییر کرده و شاید آن‌ها این را فرصتی برای خود می‌دانند.

پیشتر نیز وزیر جنگ و نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعایی بی پایه و اساس را در خصوص دست داشتن ایران در انفجار کشتی این رژیم در خلیج عمان مطرح کردند.

رسانه صهیونیستی کان نیز در گزارشی مدعی شد کشتی که اخیرا در خلیج عمان منفجر شد متعلق به آبراهام اونگار، تاجر صهیونیست و از نزدیکان یوسی کوهن است. این رسانه صهیونیست در گزارش ادعایی خود ایران را عامل احتمالی انفجار مذکور اعلام کرد. پیشتر نیز کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد انفجار این کشتی ناشی از موشک شلیک شده از سوی یک کشتی ایرانی رخ داده است.