روحیه شهادت‌طلبی و ایثار طلبی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

 کنگره 17 هزار زنان شهیده، جانباز و آزاده پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

جهانگیری در این کنگره با بیان اینکه ما رسالت مهمی بر دوش داریم که هم متوجه مسئولین و هم ملت است و آن این است که فرهنگ شهادت وایثارگری را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کنیم، اظهار داشت: روحیه شهادت طلبی و ایثار طلبی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و پیروزی گل بر گلوله نتیجه این ایثارگری ها بود که مردم مقابل گلوله سینه سپر می‌کردند و گل به دست می گرفتند. 

وی افزود: در جنگ تحمیلی ملت ایران تنها در برابر همه دنیای متجاوز ظالم قرار گرفت و کشورهای پرروی عرب حا‌شیه خلیج فارس یادشان رفته که چه جنایت هایی علیه ملت ایران در طول آن 8 سال انجام ندادند و میلیاردها دلار پول نفت را به جیب صدام می ریختند و آنچه ما را در این جنگ نابرابر پیروز کرد فرهنگ شهادت و از خودگذشتگی و ایثار بود و این فرهنگ انقلاب و ایران را حفظ کرد و پیام امام را در جهان جاودانه کرد. 

جهانگیری با بیان اینکه ما تا آخر کار به این فرهنگ با ارزش نیاز داریم و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و ایران با این فرهنگ می ماند و باید این فرهنگ را به نسل جوان و آینده منتقل کنیم، اظهار داشت: بعضی ها متوجه شرایط خطیر نیستند و این ارزش  مادران ‌شهدا و ایثارگران نقش مادری تهییج کننده و اعزام کننده در جنگ و انقلاب داشتند و نقشی دیگر داشتند که 17هزار شهید و جانباز و آزاده است. 

وی با تاکید بر اینکه زنان ما در تمام عرصه انقلاب نقش اول را داشتند، تصریح کرد: الان هم در مقطع بسیار حساسی هستیم و از طرفی جنگ اقتصادی که دشمن گردن کلفت آمریکا طرف ما است و این بار ضعیف ترین طبقات مردم را هدف قرار داده اند که با هرشکلی زندگی شان را متلاشی کند. 

جهانگیری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب راه مقابله با فشار حداکثری آمریکا را در این سه سال ترسیم کردند که مقاومت حداکثری و راهبری است، گفت: مردم و مخصوصا بانوان با نهایت بزرگواری و صبوری طوری عمل کردند که سیاست آمریکا، اسرائیل و سعودی هابه شکست کشیده شد و زنان در به شکست کشاندن َسیاست حداکثری آمریکا نقش اول داشتند. 

وی ادامه داد: در موضوع ویروس کرونا مخصوصا سال گذشته در چنین ایامی که حداقل های مقابله نداشتیم پرستاران و پزشکان کنار بیماران می رفتند تا از جان بیماران حفاظت کنند و در این راه شهدایی تقدیم کردند. 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شهدای کادر درمان در تاریخ کشور ماندگار هستند، گفت: باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را بطور جدی زنده نگه داریم و راه شهادت و ایثارگری را ادامه دهیم و اگر به آینده ایران فکر می کنیم راهی جز نگه داشتن راه توراتی ایثارگران نیست.

جهانگیری تاکید کرد: به فضل الهی و با حضور رهبری مقتدر و توانا که با هیچکدام از رهبران منطقه و دنیا قابل مقایسه نیست و با کوله بار بزرگی از دانش و تجربه مسئولیت اداره کشور را بردوش دارد هم راه نورانی و هم ملت بزرگی داریم و قادریم از این شرایط عبور کنیم.