ند پرایس: به دنبال خط ارتباطی با ایران هستیم

  ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش به دنبال آن است که خطی ارتباطی را با تهران برقرار کند.

وی گفت: تلاش کردیم خطی ارتباطی با ایران ایجاد کنیم تا اجازه ایجاد فشار برای دستیابی به اطلاعات در خصوص آمریکایی‌های بازداشتی در ایران را بدهد.

این درحالی است که خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه، دو مقام ایرانی از سپاه پاسداران را به دست داشتن در نقض حقوق بشر در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ متهم کرد.

بنابر اعلام رویترز «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، در بیانیه‌ای «علی همتیان» و «مسعود صفدری» و خانواده درجه یک آن‌ها را تحریم کرده و اعلام کرد آن‌ها مجاز به ورود به آمریکا نخواهند بود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله افغانستان گفت: از نزدیک با طرف‌های افغانی برای تشویق پیشرفت سیاسی و آتش بس همه جانبه همکاری می‌کنیم.

او در ادامه افزود: ما تلاش‌هایی دیپلماتیک را برای بسیج پشتیبانی منطقه‌ای و بین المللی و نیز ایجاد صلح در افغانستان به کار خواهیم بست. هرگونه توافق دائمی در افغانستان باید از سوی افغان‌ها انجام شود و ما طرفی نیستیم که توافق را دیکته کنیم.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا در حساب توییتری اعلام کرد: تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به امور یمن با «مارتین گریفیث» در اردن دیدار کرد. فرستاده سازمان ملل در امور یمن و همتای امریکایی وی پایبندی خود را به همکاری دو جانبه برای تحقیقات در زمینه آتش بس و نیز آغاز مذاکرات به منظور پایان بخشیدن به درگیری‌های یمن ابراز کرده اند.