هدف روحانی از سخنان امروز صرفا انتخابات 1400 بود

 حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (چهارشنبه 20 اسفندماه) در جمع اعضای کابینه خود طی سخنانی اظهار داشت: ما در برابر کاخ سفید آماده‌ایم، به صراحت اعلام کرده‌ایم که برگردید به قانون، خجالت نکشید. ۱۵ گزارش آژانس نشان داده که ایران تا آخرین روز پای پیمان خود می‌ایستد.

وی گفت که شرایط برای ۷ کشور که به تعهد قبل برگردند آماده است، آمریکا باید پیش‌قدم باشد. برای بازگشت‌به‌تعهدات به‌صورت کل دربرابر کل و‌ یا جزء دربرابر جزء آماده‌ایم این شما هستید که می‌توانید مسیر درست و صحیح را انتخاب کنید.

مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ما که از اول آماده بودیم اما شرط ما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این بود که نخست تحریم ها برداشته شود.

وی یادآور شد: دولت روحانی با هدف اینکه تحریم‌ها برداشته شود برجام را امضا کرد لذا طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد چون هیچ الزامی نداشت.

رضاخواه می‌گوید که این سخنان امروز رئیس جمهور، «هیچ آورده ای» برای کشور نخواهد داشت چون طرف مقابل همچنان هیچ الزامی برای اجرای تعهدات ندارد بنابراین این رویکرد، رویکرد اشتباهی است چون ایران همواره تعهدات خود را انجام داده است

نماینده مردم تهران در پارلمان بر این عقیده است: آقای روحانی این رویکرد را دنبال کند که اگر طرف غربی می‌خواهد ایران به اجرای تعهدات خود همچنان پایبند باشد، باید منطبق با مذاکرات برجام همه تحریم ها را بردارد.

وی تاکید دارد که دولت هنوز از مسیر یکه در سال های 92 تا 95 دنبال کرده عبرت نگرفته و اینکه ما مدام نشان دهیم همواره مطیع هستیم را ملت با عزت ایران بر نخواهند تابید.

رضاخواه در عین حال بر این باور است که سخنان امروز روحانی آورده ای در سیاست خارجی ایران نخواهد داشت و صرفا با هدف ایجاد جو سیاسی برای انتخابات 1400 مطرح می‌شود و این حرف ها برای فریب مردم است و قطعا در سیاست خارجی ایران تغییر مهمی محسوب نمی شود.