از این وحشت بمیرید!

  آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به پیشروی مقاومت و ارتش یمن در استان مأرب به شدت عصبانی و وحشت‌زده هستند. شکست متجاوزین سعودی و اماراتی در مأرب ، نقطه آشکارساز شکست ریاض ، ابوظبی و حامیان غربی آن‌ها در یمن خواهد بود. اخیرا چهار کشور اروپایی و آمریکا در بیانیه‌ای عملیات آزادسازی شهر مأرب در یمن را محکوم کرده و خواستار توقف آن شدند.در این بیانیه مشترک که توسط وزارت خارجه انگلیس منتشر شده ، آمده است :«دولت‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و ایالات متحده آمریکا، حمله ادامه‌دار حوثی‌ها به شهر مأرب و حملات علیه عربستان سعودی را که موجب تنش آفرینی گسترده می‌شود، را محکوم می‌کنند.»

خشم و وحشت حامیان غربی رژیم سعودی در برهه زمانی فعلی کاملا قابل درک است. واشنگتن و اتحادیه اروپا طی ۶ سال اخیر بیشترین حمایت تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی را از نسل کشی سعودی‌ها در یمن کرده و کودک کشی بن سلمان و همراهانش در صنعا ، عدن و مأرب را مصداق عینی «دفاع مشروع سعودی‌ها »تلقی کردند.اکنون جنگ یمن به نقطه ای رسیده است که در آن رژیم سعودی چاره ای جز اعتراف به شکست ندارد. محصول ۶ سال بمباران مردم بی دفاع یمن و انهدام زیرساخت‌های حیاتی این کشور توسط جنگنده های سعودی و اماراتی، چیزی جز شکست و ناکامی برای ارتجاع عرب نبوده است. 

درست در چنین شرایطی سازمان ملل متحد و سازمان‌های ظاهرا مستقل بین المللی که در زمان قحطی و جنگ ۶ ساله اخیر در یمن با سکوت خود ، پروسه نابودی یمن را تکمیل  می کردند به یکباره بر لزوم رسیدن به «راهکار سیاسی» در این کشور تأکید کرده اند تا بلکه کالبد بی جان رژیم سعودی را با تنفسی مصنوعی سرپا نگاه دارند. واقعیت امر این است که جنگ یمن به نقطه ای تعیین کننده رسیده و ترسیم مختصات این نقطه، آن هم بر مبنای اصالت و قدرت مقاومت یمن رؤیای دشمنان منطقه را به کابوسی سخت تبدیل کرده است. در چنین شرایطی کلید واژگان «آتش بس» و «راهکار سیاسی»، حکم ابزارهایی برای نجات آل سعود از شکست نهایی در یمن را خواهد داشت. 

التماس کاخ سفید و کشورهای اروپایی به مقاومت یمن جهت توقف عملیات در استان مارب، ریشه در نگرانی واشنگتن و متحدانش در تحقق شکست نهایی سعودی‌ها در یمن دارد. در سال ۲۰۱۵ میلادی، زمانی که زوج اوباما-بایدن در کاخ سفید حضور داشتند، محمد بن سلمان به دولت آمریکا تعهد داد که در عرض کمتر از یک ماه یمن را تسخیر کرده و آن را به حیاط خلوت مشترک واشنگتن و ریاض در منطقه غرب آسیا تبدیل خواهد کرد.اکنون ۶ سال از آن زمان می گذرد و شاهزاده قاتل، جلاد و خیره سر سعودی‌ها در آستانه شکست نهایی در یمن قرار دارد! این سرنوشت محتوم رژیم کودک کش سعودی می باشد و گریزی از آن نخواهد بود. در هر حال، وحشت آمریکا و کشورهای اروپایی از شکست آل سعود در یمن، باعث افتخار جهان اسلام  و جبهه مقاومت است.بدون شک در آینده ای نزدیک و پس از نواخته شدن ناقوس شکست محور غربی-عربی-عبری در جنگ یمن، زمان پرده برداری کامل از نقش بازیگران غربی در کشتار کودکان یمنی فراخواهد رسید….

 حنیف غفاری