مشارکت مقامات ارشد در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی

 رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگویی تلویزیونی از ضعف و سستی دولت عراق در قبال رفتارهای تجزیه‌طلبانه مسئولان اقلیم کردستان انتقاد کرد و گفت: آنچه تحت‌عنوان "کردستان بزرگ" از آن یاد می‌کنند، مناطق وسیعی را شامل می‌شود که باید در مقابل این زیاده‌خواهی ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» افزود: رهبران اقلیم کردستان با اینگونه اقدامات می‌خواهند واکنش افکار عمومی را بسنجند؛ البته تجربه نشان داده که در صورت دریافت پاسخ قاطع، از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، هم‌آوایی بسیاری از دولتمردان عراقی با اشغالگران را تقبیح کرد و ادامه داد: برادرانی که راه را برای نخست‌وزیری «الکاظمی» هموار کردند، در پی مهیا کردن شرایط برای دیپلماسی بودند؛ اما وی با عملکرد ضعیفش نشان داد که در حد و قواره نخست‌وزیری نیست.

رئیس شورای سیاسی نُجَباء سیاست مقاومت را "دفاع از وجب‌به‌وجب خاک عراق" اعلام کرد و افزود: ما ملی‌گرایی‌مان را با خون ثابت کرده‌ایم نه پشت کیبورد! کسانی که وطن‌دوستی ما را زیر سؤال می‌برند، باید از سابقه خودشان در دفاع از خاک عراق نمونه بیاورند.

الاسدی با اشاره به اینکه حملات کنونی علیه اشغالگران، کار گروه‌های تازه‌تأسیس است؛ خاطرنشان ساخت: اگر مقاومت بخواهد اقدامی انجام دهد، مطمئنا ضرباتی شدیدتر، دقیق‌تر و اثرگذارتر را به آمریکایی‌ها وارد خواهد ساخت.

وی ضمن تأکید بر آنکه بایدن و ترامپ دو روی یک سکه هستند و تفاوتشان صرفا در تاکتیک متفاوت دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه است، اظهار داشت: تجربه گفت‌وگوهای راهبردی بغداد ـ واشنگتن ثابت کرد که آمریکایی‌ها از منطق گاوچرانان پیروی می‌کنند؛ البته آنان تاب حملات مقاومت را ندارند.

عضو ارشد مقاومت عراق، به شکست کشاندن توطئه‌های دشمن را دلیل حملات شدید رسانه‌ای علیه مقاومت دانست و اضافه کرد: گروه‌های مقاومت با ایستادگی در برابر ماشین رسانه‌ای غول‌پیکر دشمن، پروژه خاورمیانه بزرگ را ناکام گذاشتند.

شیخ علی الاسدی در پایان با تجلیل از مقام شامخ شهیدان سلیمانی و المهندس، فاش کرد: نُجَباء مستنداتی از مشارکت مهره‌های دانه‌درشت در عملیات ترور فرماندهان شهید در اختیار دارد، اما فعلا از افشای این اطلاعات خودداری می‌کنیم تا مجرمان به خارج از کشور فرار نکنند.