بی اطلاعی مک‌کنزی از تداوم و یا تغییر سیاست فشار حداکثری علیه ایران

 کنت مک‌کنزی فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه در مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی لبنانی، ضمن اشاره به اطلاع توانایی‌های ارتش لبنان ، گفت: از این توانایی‌ها شگفت زده شده ام.

وی تصریح کرد: واشنگتن قصد دارد تا با شیوه‌های گوناگون به حمایت از ارتش لبنان ادامه دهد، زیرا لبنان شریک مهمی در منطقه محسوب می‌شود و این ارتباط برای ما بسیار مهم است.

کنت مک‌کنزی با خصمانه خواندن حملات موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی، ادامه داد: حمله علیه نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق نیز اقدامی خصمانه محسوب می‌شود و باید بدانیم که این اقدامات برای دستیابی به صلح کمکی نخواهد کرد.

فرمانده نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه در ادامه اظهارات خود به تعهد ایران برای انتقام از ترور سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: نیرو‌های مسلح آمریکایی در این رابطه آماده هرگونه احتمال هستند و در صورت لزوم آماده پاسخگویی هستیم.

وی با اشاره به سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران، تصریح کرد: دولت بایدن درحال ارزیابی ماهیت این رویکرد است و از تداوم و یا تغییر آن بی اطلاع هستیم.

وی همچنین در مصاحبه خود با شبکه الجزیره مدعی شده بود که، در ژانویه ۲۰۲۰ و پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد، واشنگتن در آستانه ورود به جنگی با ایران قرار داشت.

وی اعلام کرده بود که؛ فرصتی برای دستیابی به راهی سیاسی با ایران در بهار ۲۰۲۱ وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با نقض تعهدات این کشور در برجام به مشارکت واشنگتن در آن توافق پایان داد و تئوری را تحت عنوان فشار حداکثری، عملی کرد تا بلکه بتواند ایران را برای پذیرفتن توافقاتی قوی‌تر از برجام اجبار کند.