هیچگونه دیپلماسی پنهانی بین ایران و آمریکا وجود ندارد

 سید علی آقازاده دافساری با اشاره اذعان مایک پمپئو به شکست تلاش مقامات دولت قبلی آمریکا برای کشاندن ایران به پای مذاکره گفت: این سخن کسی است که در دوران زعامتش در وزارت امورخارجه آمریکا می خواست با وجود خروج یک طرفه این کشور از برجام، جمهوری اسلامی را برای توافق جدید به پای میزه مذاکره ای بیاورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این در حالی است که برجام در قالب گفتگوهای 1+5 با جمهوری اسلامی شکل گرفت اما آمریکایی ها با نقض تعهدات خود به صورت یک طرفه از برجام خارج شدند.

وی با اشاره به طرح موضوع دیپلماسی پنهان با ایران از سوی مقامات آمریکایی بیان کرد: حرف های جدیدی که امروز وزیر امورخارجه آمریکا درباره دیپلماسی پنهان با جمهوری اسلامی می گوید بی پایه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرگونه مذاکره درباره برجام بعد از ایفای تعهدات آمریکا و اروپا مبنی بر لغو تحریم ها،در قالب 1+5 بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچ گفتگوی رسمی با ایالات متحده نداشته و نخواهد داشت.

آقازاده دافساری تاکید کرد: شرایط جمهوری اسلامی ایران در برجام کاملا مشخص بوده و مقامات آمریکایی پس از عمل به تعهداتشان می توانند مانند گذشته در قالب 1+5 با ایران مذاکره کنند.