در تامین کالای اساسی مشکلی نداریم/ تمام مسئولان آماده برخورد با گرانی های بازار هستند

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به لزوم مدیریت تامین و توزیع کالاهای اساسی برای شب عید و ماه مبارک رمضان و مدیریت گرانی ها اظهارکرد: جلسه ای در مورد تنظیم بازار درمجلس داشتیم و با توجه به مشکلات زیادی که در فضای بازار و معیشت مردم به ویژه کالاهای معیشتی مثل مرغ، تخم مرغ، روغن و شکر و کمبودهایی که در خصوص این کالاها در بازار وجود دارد، مسائل بررسی شد چراکه این اقلام بی دلیل گران شده اند.

وی افزود: مجلس طی روزهای اخیر در خصوص این موضوعات حساسیت نشان داد و امروز جلسه ای با حضور اعضای سه کمیسیون صنایع و معادن، کشاورزی و اقتصادی با حضور وزیر صمت، وزیر جهاد کشاورزی، سایر مسئولان، معاونان این وزارت خانه ها و رئیس سازمان تعزیرات و نمایندگانی از وزارت خانه های مختلف دیگر که مربوط به بخش تنظیم بازار بودند در این جلسه حضور یافتند.

کریمی اظهار کرد که بحث های زیادی مطرح و مشکلات به تفضیل در این جلسه مطرح شد و رئیس مجلس نیز با توجه به اهمیت موضوع در جلسه حضور پیدا کرد و در ابتدای جلسه هم نظرات و رهنمودهای خود را گفت و در پایان هم به همه حاضران تاکید شد که فارق از مسائل و مشکلاتی که در ساختارهای ما برای تنظیم بازار وجود دارد از جمله اختلافاتی که بین وزارت صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در نحوه ورود به تنظیم بازار هست و در این روزها که در آستانه عید نوروز هستیم و بعد از تعطیلات عید هم بلافاصله وارد ماه مبارک رمضان می شویم باید شرایط بهبود یابد و این وضعیت بازار قابل قبول نیست.

*مهم ترین بخش مشکل مربوط به عدم نظارت جدی و برخورد با متخلفان است

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: به نظر می رسد مهمترین بخش مشکل مربوط به عدم نظارت جدی و برخورد با متخلفان و پایش عملکردها در بازار است و اینطور نیست که ما در تامین کالاها مشکل داشته باشیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: با اطلاعاتی که هست کالا به اندازه کافی و نیازی که وجود دارد در کشور چه تولید داخل و چه واردات تامین شده است. اما متاسفانه در شبکه توزیع و فرآیند تنظیم بازار اختلالات جدی است که لازم است هرچه سریعتر دولت در این خصوص ورود کند و مسدولان امر بایستی نسبت به این شرایط پاسخگو باشند.

کریمی درانتها عنوان می کند که مجموع نمایندگان سه کمیسیون و همچنین ریاست مجلس هم بر این موضوع تاکید کردند که هر چه سریعتر و در روزهای باقی مانده پایان سال باید این موضوعات حل شود و مردم بتوانند بدون دغدغه ایام عید نوروز و بعد هم ماه مبارک رمضان وارد شوند.

گفت و گو از : امید جعفری