روحانی:‌ امیدواریم دولت آمریکا به مسیر عقلانیت و قانون برگردد

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پنجاه و ششمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید فرمان بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در استان‌های تهران، قزوین، گیلان و مازندران را با اعتبار 14 هزار و 186 میلیارد تومان صادر کرد.

 رئیس‌جمهور روز سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی طرح بزرگ جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب غرب تهران، سد نهب قزوین، تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه‌سرا، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین مازندران و تصفیه خانه فاضلاب پردیس را افتتاح کرد.

روحانی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: پنجشنبه‌های افتتاح و اینکه توانستیم در شرایط سخت تحریم و کرونا جهش تولید را در مقام عمل نشان دهیم، در تاریخ ایران ثبت می‌شود.

وی به ابراز رضایت رهبر مقام معظم رهبری از افتتاح طرح‌های ملی و بزرگ در حوزه آب اشاره کرد و گفت: برخی افتتاح های انجام شده در سال جاری در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: افتتاح این طرح‌ها در شرایط سخت جنگ اقتصادی و شیوع ویروس کرونا نشان داد که ملت ایران، جوانان و مهندسان کشور زنده هستند و دولت جنایتکار آمریکا با طرح تروریستی خود، ظلم بزرگی علیه ملت ایران انجام داد.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت فعلی آمریکا بارها به اشتباه بودن اقدامات دولت قبلی اعتراف کرده ولی بعد از گذشت دو ماه در عمل برای جبران این اشتباهات چیزی ندیده‌ایم و فقط حرف بوده است  که امیدواریم به مسیر عقلانیت و قانون برگردند و در این راه قدم بردارند.