واکنش بایدن به اتهامات جنسی فرماندار آمریکایی

 «جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا لحن خود را در قبال اتهامات جنسی علیه «اندرو کومو» فرماندار نیویورک تغییر داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بایدن در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت اگر اتهاماتی که علیه کومو مطرح شده‌اند اثبات شوند، او باید استعفا دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت اگر این اتهامات مورد تأیید قرار گیرند، به احتمال زیاد فرماندار نیویورک مورد محاکمه نیز قرار خواهد گرفت.

این اظهارنظر بایدن پس از آن صورت می‌گیرد که فشار بر روی فرماندار دموکرات نیویورک طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

از ماه گذشته میلادی تعداد زنانی که کومو را به آزار جنسی متهم کرده‌اند به هفت نفر رسیده است و تحقیقاتی درباره صحت ادعای آن‌ها آغاز شده است.

بایدن روز یکشنبه در اظهارنظری خنثی درباره اتهامات کومو گفته بود: «فکر می‌کنم تحقیقات در حال انجام باشد و باید ببینیم چه نتایجی به همراه خواهند داشت».

تغییر لحن بایدن پس از آن صورت می‌گیرد که شماری زیادی از مقامات ارشد حزب دموکرات از جمله «چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا استعفای فرماندار نیویورک را خواستار شدند.

علاوه بر این، حدود ۵۰ قانون‌گذار دموکرات از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از وی خواسته‌اند به دلیل رسوایی جنسی از سمت خود کناره‌گیری کند.

در حال حاضر «لتیشیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک دو تحقیق را درباره کومو آغاز کرده است که یکی مربوط به اتهامات جنسی و دیگر مخفی‌کاری آمار مرگ‌ومیر کرونا در موج اول همه‌گیری ویروس کرونا است.  

کومو روز یکشنبه با رد تقاضا برای استعفایش گفته است: «من به خاطر این اتهامات استعفا نمی‌دهم. استعفا به این دلیل در واقع اقدامی ضد دموکراسی است».