در بررسی رزومه افراد، کارآمدی مهم است نه تحصیلات

 کوروش گرجی عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با اشاره به مشکلات امروز کشور گفت: مشکل امروز کشور بحث مدیریتی است که همه بخش‌ها اعم از اصناف تولیدی و خدماتی را شامل می‌شود.

گرجی با بر شمردن اولویت‌های کاری رئیس جمهور آینده عنوان کرد: اولویت اول رئیس جمهور بعدی رفع سوء مدیریت در کشور است، چون وقتی این مشکل را حل کنیم مشکلی به مشکلات بعدی اضافه نخواهد شد؛ در قدم بعدی رئیس جمهور آینده باید مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته ایجاد شده است را حل کند.

او با اشاره به سیاست‌های غلط دولت در حوزه اقتصاد گفت: با توجه به سیاست‌های غلطی که دولت در زمینه اقتصاد در سال‌های گذشته در پیش گرفته است، رئیس جمهور بعدی تا خرخره در قرض فرو خواهد رفت و بدهکار سوء مدیریت این دوران است.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: تحت هیچ شرایطی مدرک تحصیلی ملاک افراد در جایگاه‌های مدیریت نیست، چون به قدری به دست آوردن مدرک تحصیلی راحت شده است که نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجیدن توانایی‌های افراد باشد.

گرجی ادامه داد: وقتی رزومه افراد در جایگاه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد و کارایی آن‌ها مدنظر نباشد، نمی‌توانیم تصمیم درستی برای انتخاب افراد در انتخاب‌های خود داشته باشیم، چون گاهی می‌بینیم که افراد در جایگاه‌های مهمی قرار دارند، ولی عملکرد موفقی از خود نشان نمی‌دهند و صرف وقت گذرانی و رزومه پر کردن در آن جایگاه قرار می‌گیرند و از رانت مدیریتی استفاده می‌کردند، ولی خدمتی برای کسی انجام نمی‌دهند.

او در پایان تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم نباید به این نگاه کنیم که آن فرد در کدام پست و منصب‌های مدیریتی قرار داشته است، باید میزان موفقیت فرد در جایگاه‌های قبلی که کار کرده است را در نظر بگیریم؛ پس نه رزومه مطرح است، نه تحصیلات، مهم کارآمدی افراد است.