به گزارش افکارنیوز، کیهان نوشت:
تحلیل رفتن فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس نهم، آنها را به صرافت انداخته ضمن راه اندازی یک فراکسیون پوششی تحت عنوان «مستقل»، اقدام به ایجاد اختلال در اتحاد اصولگرایان و فراکسیون واحد آنها کنند.

این طیف معتقدند با یارگیری از برخی نمایندگان منفرد - در پوشش نام «مستقل» یا «صدای ملت» و نه عنوان «اصلاح طلب! - و سپس نزدیک شدن به برخی اصولگرایان و ایجاد بدگمانی می توانند در انسجام فراکسیون اصولگرایان خدشه وارد کنند. سرنوشت هیئت رئیسه مجلس جدید و رقابت های درونی اصولگرایان که بعضا با هیجان زدگی پیگیری می شود، از نگاه اقلیت و جریان بیرونی حامی آن، موقعیت مناسبی برای کلید زدن این پروژه تلقی شده است و جالب اینکه چند نماینده اصولگرا و یک سایت همسو با آنان طی روزهای اخیر کمک شایان توجهی به این پروژه ایجاد اختلال کرده اند. این طیف چند روز پیش با تدارک نشستی که شماری از منتخبان اصولگرا در آن حضور داشتند، از تشکیل فراکسیون «اصولگرایان رهروان ولایت» و حمایت از ریاست دکتر لاریجانی خبر دادند.

در مقابل این اقدام طیف دیگر منتخبان اصولگرا نشست مشابهی ترتیب داده و از ریاست دکتر حداد عادل حمایت کردند. جالب اینکه در نشست دوم، طیفی از نمایندگان عضو «فهرست جبهه متحد» و «فهرست جبهه پایداری» کنار هم گرد آمده بودند حال آن که برخی از آنها، همین ائتلاف را در انتخابات مجلس نپذیرفتند! نکته جالب دیگر این که یکی از بانیان نشست اول، کاظم جلالی(نماینده شاهرود از فهرست جبهه متحد) به عنوان نماینده لاریجانی در کمیته ۸ + ۷ جبهه متحد تعیین شده بود که خود این سهمیه - به هر دلیل - مورد اعتراض طیفی از اصولگرایان قرار گرفت. اما اکنون وی ضمن یادداشتی در خبر آن لاین، از «یک جریان اصولگرای نوظهور»! خبر می دهد که منطقا باید پرسید اگر وی و دوستانش دنبال جریان نوظهور بودند، چرا وارد جبهه دیرپای متحد شدند؟! از دیگر شگفتی های این سیّالیت مواضع اینکه دکتر لاریجانی در حالی که در جبهه متحد نماینده داشت، در مرحله دوم در کنار تبلیغ نامزدهای این جبهه، به تبلیغ ویژه علی مطهری که از فهرست این جبهه حذف شده بود پرداخت و…

کاظم جلالی در خبر آن لاین ضمن دفاع از انشعاب طلبی می نویسد: حدود یکصد نفر از منتخبان مجلس نهم کسانی هستند که بر اثر اعمال سلیقه های برخی نحله های اصولگرایی نتوانستند در لیست جبهه متحد قرار گیرند و اتفاقا سخت از این نوع عملکرد شورای مرکزی جبهه متحد دلگیرند و از ما می پرسند چطور دیروز که باید در لیست قرار می گرفتیم ما را اصولگرا نمی دانستید و امروز که پیروز شده ایم، می خواهید ما را در صفی قرار دهید که اتفاقا پیش قراولان آن علیه ما اقدام نموده اند؟ بی تردید تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهرو ولایت به معنای استفاده از ظرفیت این اصولگرایان مستقل[!] در جهت آرمان های اصیل اصولگرایی است.

صرف نظر از برخی رفتارهای ژلاتینی مشابه از سوی دو طیف مورد اشاره، آنچه اکنون باعثنگرانی بدنه اصولگرایی و مردم امیدوار به مجلس نهم - با اکثریت اصولگرا - می شود این است که رقابت های کم مایه و بازی های متناقض چند ماهه مشرف به انتخابات مخصوصاً از سوی دو جبهه متحد و پایداری به داخل مجلس منتقل شود و عملاً فضا را برای غواصی افراد و محافل فرصت طلب فراهم کند؛ اتفاقی که بعضاً اکثریت اصولگرای مجلس هشتم را سربزنگاه ها از اکثریت و انسجام انداخت و حیثیت آنها را سرماجراهایی نظیر وقف دانشگاه آزاد ملکوک کرد. منطقاً دو دستگی در میان فراکسیون اصولگرایان، مقدمه ریزش اعضای ضعیف تر در دامن انواع حلقه های فرصت طلب است و طبیعی ترین توقع از چهره هایی چون دکتر لاریجانی و دکتر حداد عادل آن است که پیش از ورود در هر نوع مسابقه و رقابتی، برای شکل گیری فراکسیون متحد اصولگرایان تدبیر کنند و راه را بر رفتارهای هیجانی یا اختلاف افکنانه ببندند.

شایان ذکر است قدرت الله علیخانی عضو اقلیت مجلس هشتم پریروز به ایلنا گفت: فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس نهم شکل نمی گیرد و برخی از چهره های اصولگرایی که قصد وارد شدن به دعواهای سیاسی را نیز ندارند، در گروه «مستقلین» حضور دارند. اصلاح طلبان هم به گروه مستقلین پیوسته اند.

وی خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان[وزیر دولت اصلاحات] که یک چهره شاخص اصلاح طلب شناخته می شد امکان دارد حتی به عنوان رئیس فراکسیون مستقلین انتخاب شود.

منصور حسینی دبیر فراکسیون اقلیت مجلس هشتم نیز به خبر آن لاین گفته است: احتمال قوی تر این است که با محوریت آقایان پزشکیان و مطهری، فراکسیون «مستقلین» با همکاری نامزدهای اصلاح طلب، صدای ملت و جبهه ایستادگی تشکیل شود.

با این وصف باید دید طیف مستقلی که آقای جلالی از آن سخن می گوید با طیف مستقلی که علیخانی و حسینی می گویند چه قدر تفاوت یا هماهنگی دارد؟ و قرار است در خدمت کدام جریان سیاسی عمل کند؛ اصولگرایان یا اصلاح طلبان؟! به عبارت دیگر، به اعتبار ماجرای فتنه ۸۸ و خیانت های طیفی از اصلاح طلبان چگونه می شود، هم این وری و هم آن طرفی بود؟

نهايتاً اينكه برخي رسانه هاي اينترنتي شبه اصولگرا در اين ميان و از دو سو، نقش آتش بياران معركه را بازي مي كنند كه يا از هيجان زدگي و باندزدگي افراطي است و يا اينكه...