مردم از شعارهای غیر واقعی خسته شده‌اند

 محمدعلی وکیلی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: معتقدم که رئیس جمهور آینده باید دارای کم‌‍ترین وعده و بیشترین برنامه عملیاتی باشد، زیرا  مردم در این سال‌ها از برنامه‌های بدون پشتوانه و شعارهای غیر واقعی خسته شده‌اند.

او ادامه داد: مردم می‌خواهند شاهد باشند که کدام یک از نامزدها قادر است راه‌حل‌‌‍های واقعی برای مشکلات امروز جامعه و معیشت مردم ارائه دهد؛ بنابراین مطالبه اصلی مردم نسخه کارآمدی در اداره کشور است و از شعارهای غیر واقعی و رنگارنگ خسته شده‌اند و راستی آزمایی مردم پیرامون این ادعاهاست.

وکیلی درباره اینکه چگونه می‌توان مشارکت مردم را در انتخابات افزایش داد؟ بیان کرد: مردم در ابتدا باید در مقابل نامزدهای کنونی مسیر متفاوتی را مطالبه کرده و بررسی کنند که آیا با این افراد می‌توان این مسیر متفاوت را پیمود یا خیر؟ اگر مردم ببینند که مسیرشان با آن افراد قابل تحقق است قطعا با ذوق و شوق سال‌های قبل پای صندوق خواهند آمد. 

فعال اصلاح طلب گفت: دومین موضوع که باعث افزایش مشارکت خواهد شد تفاوت سلایق مردم ایران است که باید افرادی که در صحنه هستند هر یک نمایانگر بخشی از افکار عمومی باشند؛ افکار عمومی در ایران کلیشه‌ای نیست و طیفی از رنگ‌ها را نمایش می‌دهد.

نماینده مجلس دهم درباره میزان مشارکت در انتخابات هم اظهار کرد: من برخلاف بسیاری دیگر از همکارانم نسبت به میزان مشارکت در این دوره از انتخابات خوش بین هستم و گمانم این است که برخلاف انتخابات مجلس یازدهم که قهر عمومی را به دنبال داشت, انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت آحاد مردم تاثیر به‌سزایی دارد و مردم به رغم گلایه‌هایی که دارند برایشان مهم است که چه کسی رئیس جمهور آنها خواهد شد و از همین رو نیز معتقدم که میزان مشارکت در این انتخابات بالا خواهد بود.

او درباره احتمال رفتن جریان اصلاحات به سمت علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: جریان اصلاح طلب هنوز دچار سرگیجه است و برآوردی از وزن خود در جامعه ندارد و دچار یک خطای محاسباتی شده و موقعیت خود را در جامعه نمی‌شناسد. در گذشته اصلاح طلبان از یک پایه مشروعیت در جامعه برخوردار بودند، اما در شرایط کنونی تردید جدی وجود ندارد و در ابتدا باید ببینند که جایگاهشان در جامعه کجاست و بعد در این باره می‌توان نظر داد.