آمریکا باید خسارت‌های برجامی را جبران کند

 شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود برجام منجر به رفع تحریمها شود و گشایش اقتصادی برای کشور ایجاد کند، گفت: اکنون زمان لغو تحریم‌ها از سوی دولت جدید آمریکا ست و این مهم قابل مذاکره نیست.

وی با بیان اینکه طرف‌های غربی نمی‌توانند برای بازگشت به برجام و اجرای تعهدات عمل نکرده خود برای ایران پیش شرط تعیین کنند، ادامه داد: ایران تاکنون به تعهدات برجامی خودش پایبند بوده و در این راستا شفاف سازی کامل کرده است، حتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بار‌ها در گزارش‌های فصلی خود به این موضوع اشاره کرده است.

حیدری با بیان اینکه دولت آمریکا خدشه جدی به برجام وارد کرد و به طور یکجانبه از آن خارج شد، اضافه کرد: آمریکا باید در چارچوب برجام، مطرح نشدن مباحث دیگر و همچنین اجرای تعهدات و جبران خسارت‌های برجامی می‌تواند به توافقنامه بازگردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی با تاکید براینکه دولت بایدن می‌تواند با تحقق منافع جمهوری اسلامی ایران در برجام، به توافقنامه بازگردد گفت: باید در قالب برجام تحریم‌های ایران برداشته شود و شفاف سازی در عملکرد هسته‌ای نیز صورت گیرد.