مذاکره با آمریکا منطق و معنایی ندارد

 علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به بیانه مجلس و تعیین موضع ایران درقبال کشورهای غربی به ویژه آمریکا بیان کرد: تصمصمی که درمورد برجام گرفته شد به واسطه ایرادات و انتقاداتی بود که در تمام سطوح نسبت به برجام وجود داشت. چه در هنگام تنظیم و تصویب آن و چه بعد از اجرا و بدعهدی هایی که ازطرف کشورهای غربی در برجام شاهد بودیم.

وی افزود: بنابراین جدای این موضوع که خودش جای بحث و تحلیل دارد، بسیاری از صاحب نظران به برجام، متحوای آن و اجرای بعد از امضای آن مسائلی را مطرح کردند و باتوجه به شرایط پیش آمده، مجلس تصمیم اساسی را با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گرفت.

کریمی ادامه داد: به نظر من این قانون هم به موقع و هم دقیق بود و توانست فضا را تاحدی دربرابر فشارهای بیشتری برکشورمان تعدیل کند و زمینه را برای رفع تحریم ها فراهم کند. قاعدتا باید هرحرکتی توسط دولت و سایر مراجع ذی ربط درچارچوب سیاست واحدی که در کشور مورد تصویب و اجماع قرار می گیرد، انجام شود. 

این نماینده مجلس گفت: به نظر می رسد که در ماه های اخیر نیز مهم ترین و اساسی ترین محور نیز قانونی بود که درمجلس تصویب شد و باتوجه به اینکه در ابتدا دولت این قانون را مورد انتقاد قرار داد، اما شاهد بودیم که باتوجه به دلایل و استدلالات محکمی که این قانون برای اجرا داشت، دولت مجبور شد به لحاظ الزام پذیرش حکم قانونی این قانون را بپذیرد و بر مفید بدون و ضروری بودن اجرای آن اعتراف کند.

او تاکید می کند که درنهایت اقداماتی که صورت گرفت نشان داد این قانون ناقض برجام نیست و در چارچوب این توافق است. این مصوبه حتی شرایطی را به وجود می آورد که ما بتوانیم حقق قانونی خود را استیفا کنیم.

کریمی درانتها تصریح کرد: اکنون نیز طرح موضوعاتی مانند مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی که بر کینه ورزی خود اصرار دارند، بی معنی است و مذاکره با این کشورها مفهومی ندارد. ما باید خود را درشرایطی قراردهیم که بتوانیم مقتدرانه در صحنه حاضر باشیم و اینکه بخواهیم از روی ضعف، ندای مذاکره سر دهیم منطقی نیست و بی نتیجه است.