قالیباف: دلیل نابسامانی بازار مرغ و تخم مرغ اشکالات ساختاری و مدیریتی است

 محمدباقر قالیباف  رئیس  مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 178 فروردین) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش وزیر جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی درباره کیفیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی اظهار داشت: در حال حاضر مهلت مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در سال 98 درباره بند یک ماده 1 قانون تمرکز وظایف بین وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت تمام شده و از آنجا که تمدید مجدد آن در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی تصویب نشد، مقرر شد در نخستین جلسه امسال این موضوع تعیین تکلیف شده و وظایف به مسیر قانونی خود بازگردند.

وی افزود: یکی از اشکالات اساسی و جدی که موجب نابسامانی‌های موجود در حوزه مرغ و تخم مرغ شده، اشکالات ساختاری و مدیریتی است؛ زنجیره تولید، توزیع و نظارت این نابسامانی را ایجاد کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: خواست مجلس، بازگشت وظایف وزارت جهاد کشاورزی به مسیر قانونی است؛ وزرای صمت و جهاد کشاورزی با این موضوع موافق هستند، بنابراین با این تصمیم قطعاً نابسامانی موجود پایان می‌یابد.

قالیباف اظهار داشت: ماده 234 درباره گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار و همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی در این باره به صورت ماده 234 در صحن علنی بررسی و به رأی گذاشته خواهد شد؛ پس از رأی گیری پیگیری‌های لازم در این باره براساس ماده 234 انجام می‌گیرد.