راستی‌آزمایی لغو کلیه تحریم‌ها خط قرمز است

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 22 فروردین 1400) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به در جریان بودن مذاکرات ایران با 4+1 با موضوع  برجام  اظهار داشت: این مذاکرات هم‌اکنون در وین در حال جریان است و نبایستی اینگونه شود که باز اعتمادی دیگر و باز ضربه و خیانتی دیگر صورت گیرد؛ هم‌زمان با مذاکره تیم ایرانی با 4+1 حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات نطنز رخ داده است. 

وی افزود: به نظر می‌رسد که عده‌ای با لبخند از پشت خنجر زده‌اند؛ آیا تجربه برجام کافی نیست و آیا اتفاقات مربوط به صنعت هسته‌ای بایستی تکرار شود.

وی تصریح کرد:‌این دولت باید سیاست‌های کل نظام و سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری را در دستورکار داشته باشد و از آن کوتاه نیاید. 

جوکار اظهار داشت: موضوع لغو کلیه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن موضوع اصلی مذاکرات است؛ راستی‌آزمایی خط قرمز جمهوری اسلامی و هیچ‌کس حق عبور از آن را ندارد. 

وی تصریح کرد:‌در برجام امتیازاتی داده شد و از خط قرمز عبور کردند، اما امروز با پشتوانه قدرت منطقه‌ای ایران بایستی سیاست‌های کلی نظام دنبال شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و گرانی کالاهای اساسی گفت: چرا این دسته از کالاها در بازار کمیاب بوده و گران است؟ چرا شبکه توزیع ضعف دارد و وزرای صمت و جهاد بایستی سریع‌تر این مشکلات را پایان دهند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم به خاطر نظام و اسلام چیزی نمی‌گویند و نبایستی دولت و وزرا فکر کنند مردم انتقادی به آنها ندارند. 

علی‌نکیزاد نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر تصریح کرد: نمی‌توان با نگاه به بیرون مشکلات داخل را حل کرد. باید با اقتدار مشکلات را حل کرد.