چرا باید در انتخابات 1400 حضور حداکثری داشته باشیم؟/ نقشه دشمنان برای مایوس کردن مردم

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای کشور بیش از گذشته اهمیت دارد زیرا از سویی مردم عملکرد حسن روحانی و اصلاح طلبان را در دولت وی مشاهده و کارنامه اقتصادی و فرهنگی و ... این دولت دیگر بر کسی پنهان نیست و برای رفع مشکلات کشور باید با حضور حداکثری دولتی مقتر را در انتخابات 1400 شکل داد.

اما مهمترین موضوع در انتخابات آینده که رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید دارند این است که مشارکت در انتخابات مشارکت حداکثری باشد.

مقام معظم رهبری به خوبی در نوروز امسال به دلایل پر شور برگزار شدن انتخابات و مشارکت حداکثری مردم اشاره فرمودند و گفتند که آنچه بیش از توان دفاعی و قدرت دیپلماسی زمینه‌ساز اقتدار کشور است، خودِ مردم و هوشیاری و پُرانگیزه و سرپا بودن آنها است و مظهر این حضور و اقتدار از همه مهمتر در انتخابات است.

ایشان اصل مشارکت مردم و همچنین میزان حضور مردم در انتخابات را از عوامل اصلی تاثیرگذار در اقتدار ملی برشمردند و گفتند: همه، حتی کسانی که ممکن است رهبری را نیز قبول نداشته باشند، ایران قوی را به‌عنوان راه مقابله با دشمنی‌ها قبول دارند که یکی از راههای مهم قوی شدن ایران، مشارکت در انتخابات است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دستگاههای جاسوسی برخی کشورها و از همه بدتر آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا انتخابات را بی رونق کنند و به همین دلیل یا برگزارکنندگان را به مهندسی انتخابات، و یا شورای نگهبان را متهم می‌کنند و یا تلاش دارند با القای بی‌اثر بودن رأی مردم در بهبود اوضاع، مردم را دلسرد کنند.

همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیاری از نقشه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را دلسرد می کند و مطئنا عزمی راسخ و نفسی جدید به عرصه اجرایی کشور وارد می کند.

متاسفانه در طول یکسال گذشته مشاهده شده که برخی افراد با استراتژی دلسرد کردن مردم در فضای مجازی به دنبال مطرح کردن این مساله هستند که حضور در انتخابات و رای دادن فایده ای ندارد و حتی پا را فراتر گذاشته و بدون دلیل منطقی از انتصابات به جای انتخابات سخن می گویند.

فارغ از اینکه سلیقه ما جزو کدام دسته از جریان های سیاسی قرار گیرد تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده انتخابات در ایران آزاد و با حضور همه طیف های سیاسی برگزار شده است و هرگاه مشارکت مردم در انتخاباتی حداکثری بود دشمن سعی در تخریب فضای کشور و ایجاد فتنه ای برآمد تا این حضور حداکثری ر  کمرنگ کند.

در ذیل به برخی دلایل برگزاری پر شور انتخابات سال 1400 می پردازیم:

تقویت امنیت ملی با مشارکت حداکثری

حضور مردم پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات بالا رفتن میزان امنیت ملی می شود. امروز در جهان امنیت یکی از مهمترین دغدغه های بشریت و ملتها در جهان است که خوشبختانه در ایران امنیت بسیار بالایی داریم.

برای بر هم ریختن امنیت ملی کشور، دشمنان سعی می کنند با القای نا امیدی و یاس میان مسئولان و مردم فاصله بیاندازند تا بتوانند امنیت ملی را مورد هدف قرار دهند. ماجرای فتنه 88 در کشور نمونه طراحی دشمن برای از بین بردن امنیت ملی در ایران بود. درست در زملنی که بیش از 85 درصد مردم در انتخابات مشارکت داشتند، دشمنان با کلید واژه تقلب سعی کردند کشور را به آشوب کشیده و فتنه ای عظیم را رقم بزنند تا این مشارکت حداکثری و اقتدار ایران را از بین ببرند.

امام خمینی(ره) نیز بر نقش مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ها در حفظ و تقویت امنیت ملی کشورتاکید داشته اند و فرموده اند که آگاهى مردم و مشارکت و نظارت و همگامى آن‌ها با حکومت منتخب خودشان، خود بزرگترین ضمانت حفظ امنیت در جامعه خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مهم تاکید کرده اند که  انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است، همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند، این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند.

به همین دلیل است که کسانی که می خواهند ایرانی ضعیف به وجود آید به دنبال دلسرد کردن مردم هستند .

جلوگیری از دخالت دشمنان

دومین نکته مهم در لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این است که اجازه هر نوع دخالت در کشورمان را از بیگانگان و دشمنان سلب می کنیم. وقتی مردم در انتخاباتی حضور پیدا می کنند دشنان می فهمند تا چه اندازه مردم آن کشور پشتیبان و حامی نظام سیاسی خود هستند همین مشارکت بهانه هایی همچون حفظ حقوق بشر و دخالت های بیجا را از دشمنان می گیرد.

یکی از ابزارهای دشمن در نا امید کردن مردم این است به طرح شبهه هایی در انتخابات بپردازند که آزادی حق رای رعایت نمی شود، این استراتژی دو هدف عمده دارد اول اینکه هم امنیت ملی را به خطر انداخته و هم با کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات عرصه برای بهانه های مختلف نقض آزادی و حقوق بشر باز می شود . اگر مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند قدرتنمایی جهانی صورت گرفته و اصلا دشمنان اجازه دخالت نخواهند داد.

امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای نیازمند است، اگر جناحی سیاسی با بهانه های مختلف به دنبال دلسرد کردن مردم در انتخابات باشد در واقع در زمین دشمن بازی می کند .

مردم با حضور حداکثری و رای مقتدرانه می توانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند تا کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته و عزت ایران اسلامی حفظ شود.