هشدار حماس به تل‌آویو در صورت برهم زدن انتخابات

 روزنامه «الاخبار»، امروز (سه‌شنبه)، از پیام هشدار  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ به تل‌آویو خبر داد.

الاخبار به نقل از منابعی در حماس نوشت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به هیأت مصری که اخیرا وارد نوار غزه شده بود، خبر داده است که در صورت برهم زدن انتخابات در فلسطین اوضاع میدانی و نظامی تغییر خواهد کرد.

هفته گذشته، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آناتولی» ضمن اعلام ورود هیأت مصری به نوار غزه و دیدار این هیأت با مقامات حماس، خبر داده بود که دو طرف پرونده انتخابات فلسطین و اجرای توافقنامه فوریه گروه‌های فلسطینی را در جریان این دیدار مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

طبق گزارش الاخبار، محتوای پیام حماس به هیأت مصری این بود که چنانچه اشغالگران مانع انتخابات در فلسطین به ویژه در قدس شوند، به احتمال بسیار زیاد وضعیت میدانی و نظامی به شکل دیگری رقم خواهد خورد.

در ادامه این گزارش آمده است که این پیام در راستای پیام یک ماه و نیم پیش «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه است، که هشدار داده بود، در صورت مداخله در انتخابات فلسطین محاسبات دشمن و روند انتخابات آنها برهم زده خواهد شد.

این روزنامه لبنانی همچنین نوشت که محافل سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که این پیام به «تُر وینسلند» فرستاده صلح سازمان ملل در امور خاورمیانه نیز برسد، که دیروز وارد نوار غزه شد.

رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری انتخابات فلسطین، روز گذشته، موجی جدیدی از دستگیری‌ها را علیه اعضای ارشد حماس در کرانه باختری آغاز کرد که در جریان این اقدام، ۲۴ عضو حماس دستگیر شدند؛‌ گامی که حماس آن را «حمله دیوانه‌وار برای سنگ‌اندازی در روند انتخابات» فلسطین خواند.

این ماجرا از آنجا شروع شد که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه وانتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.