هلدینگ خلیج فارس؛ منبعی برای تامین هزینه های انتخابات

 سیدناصر موسوی لارگانی  نماینده مردم فلاورجان و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

تخلفات گسترده در ‎ هلدینگ خلیج فارس رخ داده که اگر بیشتر از تخلفات ‎فولاد مبارکه نباشد،کمتر هم نیست.از صدر تا ذیل وزارت نفت با نقش ویژه ‎مشاور ویژه وزیر نفت و معاونین وزیر تا ‎مدیریت هلدینگ و برخی افراد دارای پرونده فساد درگیر تخلف هستند.مدیران بازنشسته ها هم در هلدینگ جولان می دهند. 

‌هلدینگ خلیج فارس به گاو شیرده نورچشمی ها و منبعی برای تامین هزینه های انتخابات تبدیل شده است. سالی ۸ میلیارد دلارتولید، فروش و صادارت دارد اما بخاطرسوءمدیریت و فساد زیان می بیند. خرید میلیونهایورو کالای بی کیفیت اما گران درحالی که کالای با کیفیت و ارزانترموجود است،یکی از تخلفات است.

به عنوان یک مصداق در این پرونده، فردی متخلف و دارای پرونده های فساد ، یکی از مدیران ارشد هلدینگ شده در حالی که خانواده اش در اروپا زندگی می کند! ابهام جدی و مشابه در مورد برخی اعضای هیات مدیره هلدینگ،اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی نفت و مدیران آریاساسول نیز مطرح است. ‎

‌تعلل جدی در وصول طلب هلدینگ از شرکت بازرگانی پتروشیمی( P.C.C ) دیده شده که به شدت بوی رانت و زد و بند می دهد. ‎نارضایتی کارکنان در هلدینگ موج میزند . شنیده شده قرار است نزدیکان برخی کاندیداهای ‎انتخابات ۱۴۰۰ در بدنه مدیریتی این هلدینگ و NPC منصوب شوند تا هزینه ها تامین شود.‌

با جمعی از همکاران ‎مجلس انقلابی از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده و اقدامات لازم را برای بررسی عمق تخلفات و فسادهای این مجموعه ها تدارک دیده ایم. اجازه نمی دهیم بیت المال را بیش از این به تاراج ببرند.