گزینه اول جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری 1400

محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات درباره گزینه‌های جدی جبهه اصلاحات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: جبهه اصلاحات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای مشخصی را تعیین کرده و بر سر این موضوع به اجماع رسیده است.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات توضیح داد: سید حسن خمینی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام کرد که در انتخابات شرکت نخواهد کرد. بعد از سید حسن خمینی اصلاح طلبان ۳ تا ۴ گزینه جدی دارند.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: گزینه اول جبهه اصلاحات برای ریاست جمهوری محسن هاشمی رفسنجانی است که یکی از گزینه‌های برتر ما بوده و امکان اجماع اصلاح طلبان بر روی نام او زیاد است. گزینه دومی که احتمالا وارد عرصه خواهد شد علی لاریجانی است. اگر اعضای احزاب اصلاح طلب روی محسن هاشمی به اجماع نرسند، قطعا علی لاریجانی گزینه اجماعی همه اصلاح طلبان خواهد بود. البته افراد دیگری مثل اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف هم مطرح هستند.  

او همچین درباره تائید صلاحیت شدن محسن هاشمی گفت: قطعا در صورت ورود محسن هاشمی، تائید صلاحیت هم انجام می‌شود، احتمال تائید صلاحیت شدن وی بسیار زیاد است.  

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات افزود: توصیه ما به اصلاح طلبان این است که عرصه را برای ورود افراد مختلف کوچک  و محدود نکنند، باید افراد مختلفی نامزد شوند و بعد روی آنها به اجماع رسید.

او درباره کاندیداتوری محمدجواد ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه نامزد نخواهد شد. اصلاحات به اصلاح درونی بزرگی نیاز دارد، زیرا مردم اعتماد قبلی که به جبهه‌های اصولگرا و اصلاح طلب داشته اند را از دست داده اند.  

زارع فومنی اظهار کرد: این از بین رفتن اعتماد باعث ایجاد شکاف بین مردم و جریان‌های سیاسی شده است. معتقدم که فردی موفق می‌شود که به مردم نزدیک باشد و گزینه‌هایی که به جریان‌های سیاسی مختلف نزدیک هستند موفقیت کم‌تری خواهند داشت. اصلاح طلبان باید به یک بازسازی درون حزبی، حتی اگر در انتخابات پیش رو موفق نشدند، بپردازند.

به گفته‌ این فعال اصلاح طلب احتمال می‌دهیم با شرایط موجود گزینه جبهه اصلاحات و اصولگرا هیچ یک در انتخابات پیروز نخواهند شد. فردی که بی طرف وارد عرصه شود قطعا آرای بیشتری را از سوی مردم کسب خواهد کرد.  

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات  ادامه داد: معتقدیم اصلاح طلبان اگر اعتماد سازی و شفاف سازی کنند و با مردم شفاف صحبت کنند، رغبت مرم به آنها بیشتر خواهد شد و انتخابات خوبی خواهیم داشت.  

زارع فومنی گفت: در بحث انتخابات گزینه‌های مختلفی مطرح هستند و جبهه اصلاحات بدنه اجتماعی خیلی خوبی دارد و معتقدم نامزدهای خیلی خوبی از سوی این جبهه وارد میدان خواهند شد. هنوز فضای انتخابات در کشور خیلی سرد است، معتقدم که باید انتخابات پرشوری را داشته باشیم و تمام جریانات فکری هم در این انتخابات حضور پیدا کنند.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: به اصلاح طلبان توصیه می‌کنیم که سمت مهره‌های سوخته نروند و دنبال مهره‌های جدید باشند که آرا و رای آوری بیشتری داشته باشند

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان خیلی محمدرضا عارف را قبول ندارند و اکثر اصلاح طلبان روی ورود وی به انتخابات ریاست جمهوری اجماع ندارند.