ارتباط با عربستان به عنوان همسایه‌ای استراتژیک، از اولویت‌های ایران است

 شهریار حیدری   با اشاره به تغییر لحن ولیعهد عربستان در برخورد با ایران و تلاش این کشور برای برقرار مجدد روابط با جمهوری اسلامی، گفت: عربستان همسایه استراتژیک ایران بوده و اولویت جمهوری اسلامی نیز ارتباط با همسایگان است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه اختلاف ریشه ای با این عربستان نداشته اما آنها چند سالی است تحت تأثیر لابی صهیونیستی با کشور ما زاویه پیدا کرده اند، اظهار داشت: از سوی دیگر استراتژی آمریکا اختلاف افکنی در منطقه بود و به این بهانه و با ایجاد ایران هراسی، حضور نظامی و فیزیکی در منطقه پیدا کردند و قصد دارند این بهانه را داشته باشند تا همواره در خلیج فارس حضور پیدا کنند.

وی افزود: اگر عربستان بخواهد به این روند ادامه دهد دچار خطای استراتژیک شده است لذا باید تلاش کند با ایران، قطر، عمان، یمن، عراق و غیره، روابط خود را حسنه کند و با تجدید نظر در سیاست خارجی خود، با نگاه منطقی به همسایگان، اولویت سیاسی و اقتصادی خود را این کشورها قرار دهد.

حیدری ادامه داد: از سوی دیگر عربستان باید بداند شرط ما این است که بعد از برقراری روابط با این کشور نباید پای آمریکا و رژیم صهیونیستی به منطقه باز شده و باید دست دخالت های خارجی از منطقه کوتاه شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان طرح صلح هرمز را مسیری در راستای تقویت روابط و گسترش همکاری ها میان ایران، عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به دلیل منافع مشترکی که با همسایگان دارد همواره با ارائه طرح های صلح، پیشگامی خود را در توسعه همکاری ها اثبات کرده است.