نجات برجام در گرو امضاء آمریکا نیست

 حسن همتی در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای در وین ، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند تا زمانی که غربی ها تعهداتشان را انجام ندهد و تحریم ها برچیده نشود و همچنین راستی آزمایی صورت نگیرد، برجام به شکل کنونی باقی خواهد ماند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران نیز دست دولت برای عدم اجرای تعهدات یکجانبه برجامی را باز گذاشت.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته سیاست خارجی کشورمان منفعل عمل کرده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که اگر قرار باشد در مقابل مستکبران ایستادگی و مقاوت نکنیم، آنها زیاده خواهی های دیگری را مطرح می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آمریکایی ها چندین مرتبه امتحان شدند و امروزه همگان اعتقاد دارند ایالات متحده قابل اعتماد نیست؛ در واقع برخی در گذشته عنوان می کردند امضاء جان کری دارای اهمیت است اما مشاهده شد که پایبندی به معاهده های بین المللی در گرو امضاء صرف افراد نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون شک سیاست آمریکا در مقابل ایران مشخص است اما شیوه اجرای این سیاست از سوی ترامپ و بایدن متفاوت است، خاطرنشان کرد: آنها به خوبی دریافته اند اگر به برجام بازنگردند ضرر خواهند کرد؛ این مهم در حالیست که واشنگتن به خوبی می داند همکاری ایران و چین سبب خنثی شدن تحریم هایش می شود لذا شاهد نرمش از سوی غربی ها خصوصا ایالات متحده هستیم.