مذاکرات وین با توافق حاضران ادامه می‌‌یابد

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی حاضر در مذاکرات هسته‌ای در وین گفت، شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک JCPOA (برنامه جامع اقدام مشترک) تصمیم خود را پس از گفت‌وگوهای روز شنبه در ادامه مذاکرات در مورد توافق هسته ای ایران ابراز داشتند.

 به گزارش خبرگزاری «تاس» « میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین  شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت: «حاضران در این مذاکرات رضایت خاطر از پیشرفت به دست آمده را ابراز و عزم خود را برای ادامه گفت‌وگوها برای تکمیل موفقیت آمیز روند گفتگوها ابراز داشتند.»

این در حالی است که نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای در وین گفت، همه طرف‌ها توافق کرده‌اند که در روزهای آتی با کار گسترده‌تر و اساسی در زمینه لغو تحریم‌ها و سایر موضوعات مرتبط ، تلاش کنند.

«وانگ فون» نماینده چین در سازمان ملل متحد و حاضر مذاکرات هسته‌ای در وین  شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه به خبرنگاران گفت: «همه طرف‌های باقیمانده در توافق موافقت کرده اند که تلاش در مواردی از جمله رفع تحریم ‌ای ایالات متحده را تسریع کنند.»

روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در حدود دو‌ ساعت با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار و طرفین توافق کردند که گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته‌ای، ادامه یابد.

همچنین مقرر شد نتایج نشست‌های این دو گروه کارشناسی به کمیسیون مشترک اعلام‌شود.

بعد از آن رایزنی های دو‌ و ‌چندجانبه که قبل از نشست کمیسیون هم برگزار شده بود، در جریان بود و در ادامه رایزنی‌های تیم‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین، روز جمعه دیداری با حضور هیأت های سه کشور اروپایی و هیأت ایرانی به ریاست عراقچی برگزار شد.

علاوه بر این، نشست سه‌ جانبه ای نیز بین رؤسای هیأت‌های ایران، چین و روسیه در محل اقامت عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره ‌کننده کشورمان برگزار شد.

یک روزنامه آمریکایی مدعی شده ، با اینکه کارگروه تعیین اقدامات ضروری ایران برای بازگشت به برجام کار خود را انجام داده، کارگروه تهیه فهرست تحریم‌هایی که باید از سوی آمریکا لغو شوند، پیشرفتی نداشته است.