غربی ها از سیاست مذاکره برای مذاکره در گفتگوهایشان استفاده می کنند

 احمد راستینه هفشجانی با اشاره به برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام ، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا اساسا از سیاست مذاکره برای مذاکره در گفتگوهایشان استفاده می کنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی غربی‌ها در مذاکرات اهدافشان را بر اساس محدودسازی اقدامات و مشمول زمان شدن امور تنظیم می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس آمریکایی ها و اروپایی ها اعتقاد دارند می توانند با نشان دادن برخی از امتیازات طی یک برنامه مستمر مذاکراتی با جمهوری اسلامی ایران، کشورمان را متقاعد کنند به خواسته ها و زیاده خواهی های آنان تمکین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع آنها اعتقاد دارند فشار حداکثری موجب شده توان اقتصادی ایران ضعیف شود و در شرایط سخت اقتصادی ایران درصدد پیدان کردن روزنه هایی برای ترمیم شرایط اقتصادی است؛ البته این تصورات برگرفته از نظام اقتصاد و تجارت آزاد است که امری درست و روشن نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غربی ها تصور می کنند روابط اقتصادی کشورمان با دنیا قطع شده و ایران باید نیازهای اقتصادی خودش را از اروپا و آمریکا تامین کند در حالی که امروزه روابط خوب تجاری به کشورهای منطقه و آسیایی وجود دارد.

راستیه هفشجانی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کردند مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد و نباید این روند فرسایشی شود، گفت: آمریکایی ها مذاکرات را برای تامین منافعشان دنبال می کنند لذا طبق رهنمودهای رهبر انقلاب هدف از مذاکرات برداشتن تحریم است و مذاکره برای این امر در گذشته انجام شده لذا نباید اهداف جدیدی برای میز مذاکرات تعریف شود.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد فرسایشی شدن گفتگوها می تواند میزان خطا را بالا ببرد.