آقای روحانی باید بگوید موفق بوده چون ماست بند نمی‌گوید ماست من ترش است/ با عملکرد دولت یک روز مرغ نیست و روز دیگر بازنشستگان مشکل دارند

​محمد رشیدی ، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به صحبت های اخیر روحانی در نشست هیئت دولت بیان کرد: روحانی قطعا باید هم بگویند که موفق بوده اند چرا که هیچ ماست فروشی نمی گوید که ماست من ترش است. اما آن چیزی که در عمل وجود دارد و در بین مردم انعکاس پیدا کرده است و همه مردم با پوست و گوشت خودشان لمس می کنند و آن چیزی که اعداد و ارقام می گویند و همه موارد اشاره به این دارند این است که یک فاجعه بزرگی در هشت سال گذشته تا به امروز رخ داده است.

*نایاب شدن کالاهای اساسی نشان از نحوه عملکرد دولت روحانی است

وی افزود: در این روزهای پایانی دولت می بینیم یک روز سیمان نیست، یک روز روغن نیست و روز بعد تخم مرغ نایاب و یک روز مرغ پیدا نمی شود. یک روز گندم مشکل پیدا می کند، یک روز بازنشستگان تامین اجتماعی مشکل دارند. از این دست موارد که همگی به وضوح نشان می دهد عملکرد دولت روحانی چه بوده است.

رشیدی ادامه داد: در بحث های امروزی تر و ملموس تر مثل کرونا نیز این روزها در پیک چهارم قرارگرفته ایم و با تصمیمات ستادی که ریاستش به عهده روحانی است پیک چهارم تبدیل به یک فاجعه شده است در حالی که رئیس ستاد مبارزه با کرونا در تلویزیون گفت که ما دیگر پیک کرونایی نداریم و بر اساس همین حرف هم تصمیم گرفتند. اما این روزها متاسفانه شاهد هستیم که تلفات ما به مرز 400 نفر در روز رسیده است. تلفاتی که تا قبل از تعطیلات عید روی 60، 70 نفر ثابت شده بود.

*هدف دولت از مذاکرات به اذعان طرف های غربی و دولتی، منافع حزبی و گشایش محدود برای انتخابات است

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: در حوزه سیاست خارجی هم به نظر میرسد بیشتر از اینکه دولت در بحث مذاکرات به دنبال تامین منافع ملی باشد به دنبال تامین منافع حزبی است و همانطور که هم طرف های غربی اذعان کردند و هم از گفته های طرف های داخلی و دولت می توانیم استنباط داشته باشیم که هدف از مذاکرات صرفا یک گشایش محدود برای فریب دوباره مردم در انتخابات است و در نهایت روی کار آمدن یک دولت همسو و ادامه برآیند مذاکرات.

او می گوید: من احساس می کنم این مذاکرات برای مردم نیست و برای منافع ملی و کشور هم نیست و صرفا برای روی کار آمدن یک فرد دیگر همسو و هم نگاه با آقای روحانی است که بتوانند مجدد قوه مجریه را در اختیار بگیرند. البته قطعا مجلس هم در این زمینه دقت نظر خاصی دارد و به صورت دقیق مذاکرات را دنبال و رصد می کند و ما در مجلس اجازه نمی دهیم که تعهد مضاعف و ننگین تری بر کشور ما تحمیل شود.

رشیدی بیان داشت: نکته ی قابل توجه این است که دولت آمریکا با تعلیق برخی تحریم ها با همراهی دولت قصد برگشت به برجام را دارد و نه لغو تحریم ها و متاسفانه پیش بینی من این است که بعد از بازگشت نیز آمریکایی ها از مکانیزم ماشه استفاده می کنند تا فشار بیشتری را به ما وارد کنند.