احتمال افزایش خرابکاری‌ها‌ بعد از خروج آمریکا از افغانستان

​نصرالله پژمان فر با اشاره به خروج آمریکایی ها از خاک افغانستان گفت: حضور آمریکایی ها در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم بود اما ماحصل این حضور، نه تنها نتوانست تروریسم را حل و فصل کند بلکه تروریسم نظام یافته ای را در منطقه شکل و مورد حمایت قرار داد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به هزینه های زیادی که آمریکا برای حضور خود در افغانستان و سایر کشورهای منطقه صورت داد، عنوان کرد: در نهایت آمریکایی ها با بحرانی مواجه شدند که حتی سربازان آمریکایی را نیز متوجه این موضوع کرد که حمایت آنها از تروریسم صرفا به آمریکایی ها خسارت وارد کرده است.

وی افزود: اکنون بعد از خروج آمریکایی ها از افغانستان این احتمال می رود که شاهد خرابکاری هایی باشیم که به این بهانه بخواهند حضور گذشته خود در این کشور را توجیه کنند.

پژمان فر تأکید کرد: ازا ین رو باید همسایگان افغانستان با همکاری های مشترک مقابل توطئه جریان سازمان دهی شده که قصد دارد هزینه های زیادی را به ملت های منطقه تحمیل کند، بایستند.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در هر صورت آمریکایی ها به دنبال فروش تسلیحات خود به کشورهای منطقه هستند، خاطرنشان کرد: از این رو آنها دست از ایجاد ناامنی در این کشورها بر نمی دارند با این حال خروج آمریکایی ها از افغانستان گام مبارکی برای کشورهای منطقه است به شرط اینکه بدون شیطنت صورت گیرد.