ند پرایس: مذاکرات درباره احیای برجام تعیین کننده نبود

  ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی در نشست خبری خود مدعی شد که، مذاکرات گروه ۴+۱ با ایران در رابطه با احیای برجام ، تعیین‌کننده نبوده است.

وی با تاکید بر سازنده بودن مذاکرات وین، افزود: واشنگتن در انتظار تداوم این مذاکرات و نتایج آن است.

پرایس با بیان اینکه در رابطه با جزئیات تسهیل تحریم‌های ایران توضیحی نخواهد داد، گفت: بحث درباره این موضوع هنوز ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: واشنگتن بدنبال تمرکز تلاش‌های خود بمنظور بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است و نتایج مذاکرات وین در آینده مشخص خواهد شد.

وی افزود: تمرکز اصلی آمریکا بر روی این است که مانع رسیدن ایران به سلاح اتمی شویم و از این رو به هیچ فشاری از سوی روسیه یا کشور‌های دیگر تن نخواهیم داد.

پرایس با اشاره به مذاکرات جاری در وین افزود:هیات آمریکایی سه شنبه به وین باز می‌گردد و منتظر آن هستیم تا مذاکرات غیر مستقیم برنامه ریزی شده با ایران، مجددا آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه در هر مذاکره‌ای کنترلی بر سیستم تصمیم‌گیری داخلی در همتایان خود نداریم، گفت: از این رو و با توجه به تداوم مذاکرات غیر مستقیم با ایران، از طریق شرکای خود با مقامات ایرانی که به وین آمده‌اند به رایزنی خواهیم پرداخت.

پرایس در ادامه مدعی شد: مذاکرات آمریکا با ایران طی سالیان گذشته و در چارچوب ۱+۵ موفق بوده است.

وی در ادامه اظهارات خود و در پاسخ به سوالی درباره فایل صوتی که طی چند روز گذشته از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان منتشر شده است، گفت: واشنگتن درباره مطالبی که بتازگی منتشر و افشا شده است، اظهار نظری نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این موضوع کاملا روشن است که نمی‌توانیم اعتبار و درستی این موضوع را تایید کنیم.

ساعاتی پیش، اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات وین فردا سه شنبه از سر گرفته خواهد شد.

هیئت مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران امروز برای ادامه مذاکرات راهی وین شد.

سه شنبه گذشته آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیئت‌های ایران و ۱+۴ در وین برگزار شده بود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا هیئت رژیم صهیونیستی را از نتایج مذاکرات وین مطلع خواهد ساخت.