باقی ماندن برخی تحریم ها مانند یک غده سرطانی است/ دولت در مذاکرات وین تخت تاثیر انتخابات است

محمود عباس زاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به نشست اخیر این کمیسیون با حضور عباس عراقچی و بررسی مذاکرات وین بیان کرد: دیروز بعد از صحبت های آقای عراقچی بنده جز اولین نفراتی بودم که صحبت کردم. آقای عراقچی تحریم ها را به دو دسته تقسیم کردند یکی تحریم های موضوعی و تحریم های اشخاص حقیقی و حقوقی و گفتند که صحبت های ما این است که تحریم های موضوعی برداشته شود و آن یکی باقی می ماند. البته من قبلا هم یک بار از آقای عراقچی در این باره پرسیدم اما پاسخ روشنی دریافت نکردم.

وی افزود: آمریکایی ها معمولا سیستم و سازکار تحریم ها را به گونه ای تنظیم می کنند که حتی اگر یک قسمتش هم باقی بماند بتوانند همه چیز را به همان یک قسمت ارتباط دهند. یعنی یک تعریف و اتصالاتی از تمام موضوعات و حوزه ها به آن قسمت از تحریمی که باقی مانده است ربط می دهند و مجددا هرجایی را که خواستند تحریم می کنند.

عباس زاده تاکید کرد: مثال این رفتار آمریکایی به یک غده سرطانی می ماند که اگر هرچقدر از این غده را نیز بردارند  و یک قسمت کوچک آن هم بماند مجددا کل بدن را فرا می گیرد. اصولا بایستی غده سرطانی را از ریشه برداشت و حتی ریشه های آن هم با شیمی درمانی و پرتو درمانی سوزاند.

دولت در مذاکرات وین تحت تاثیر انتخابات است

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به اینکه ما در برجام صحبت لغو تمامی تحریم ها را کردیم و مطالبه مقام معظم رهبری هم لغو بی چون و چرای تحریم ها و راستی آزمایی آن است و قانون مصوب مجلس هم همین موضوع را می گوید دولت باید به همین رویکرد پایبند باشد تنها در این صورت ما به تعهدات خودمان برگردیم.

عباس زاده درانتها متذکر شد که دولت محترم به نوعی تحت تاثیر مسائل انتخابات است و همانطوری که در صد روز اول با عجله برای اینکه اثبات کند یک کاری را می خواهد انجام دهد برجام را از داخل مذاکرات بیرون آورد، برجامی که 8 سال برای این کشور خسارت محض شد و خود مسئولان دولتی مثل رئیس وقت بانک مرکزی گفتند که برآیند برجام در لغو تحریم ها برابر با هیچ بوده است.