تاکید عمار حکیم بر دیپلماسی گفتگو در دیدار با ظریف

  عمار حکیم ، رهبر ائتلاف عراقیون و جریان حکمت ملی عراق، صبح امروز (سه شنبه) با محمد جواد ظریف ، وزیر امورخارجه ایران دیدار کرد.

او پس از این دیدار گفت: امروز صبح با دکترمحمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار کردیم و با او درباره تحولات عراق و جهان و روابط دوجانبه بحث و گفتگو کردیم.

عمار حکیم افزود: بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان بغداد و تهران که در خدمت منافع دو کشور باشد و همچنین بر اهمیت انتخابات آینده عراق که فرصتی برای تغییر واقعیت عراق و سوق دادن آن به سوی ثبات سیاسی و در نتیجه ثبات کامل در کشور است، تأکید کردیم.

او تصریح کرد: آرامش و اتکا بر دیپلماسی گفتگو به عنوان راهی برای حل اختلافات و همچنین نشستن همه بر سر میز مذاکره واقعی که ضامن پایان یافتن بحران‌ها و درگیری‌ها است را ضروری می‌دانیم.

پیشرفت منطقه‌ای و بین المللی عراق و تلاش برای ایجاد بهترین روابط با همگان، به گونه‌ای که منافع و حاکمیت خود را حفظ کند، از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار عمار حکیم و ظریف بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان که برای رایزنی با مقامات عراقی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور در بغداد به سر می‌برد دیروز (دوشنبه) نیز با تعدادی از مقامات عراقی دیدار کرد.