اقدامات خرابکارانه اسرائیل بر محاسبات ایران ایران موثر نبود

  نشریه آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی اعلام کرد خرابکاری اخیر در سایت هسته‌ای نطنز در ایران از سوی رژیم اشغالگر و همچنین تحریمها ی چند سال اخیر واشنگتن علیه تهران تاثیری بر تغییر رویکرد ایران در زمینه هسته‌ای نداشته است.

این نشریه آمریکایی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را «غیرمنسجم» دانسته و اعلام کرد که با اقدامات اخیر و تحریم‌های چند ساله آمریکا عزم ایران بیش از پیش برای تقویت هسته‌ای خود جزم شده است.

در بخشی از این تحلیل آمده است: «اقدامات مخفیانه اسرائیل و تحریم‌های آمریکا موانعی بر سر راه ایران ایجاد کرده، اما این کشور را از اهداف هسته‌ای خود باز نداشته‌اند.»

این گزارش همچنین در ادامه با بیان آنکه رویکرد ایران در زمینه هسته‌ای تغییر نکرده است، می گوید: «این اقدامات اگر تاثیری داشته در این بوده که عزم ایران بیش از پیش برای غنی‌سازی اورانیوم جزم شود. حملات اسرائیل راه با دوامی محسوب نمی‌شود.»

فروردین ماه سال جاری «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران وقوع حادثه‌ای در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز را تایید کرد.

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز این حادثه را محکوم دانسته و آن را تروریستی اعلام کرد. او همچنین گفت: «ایران این حق را دارد تا به این اقدام واکنش نشان دهد.»

پس از آن رژیم صهیونیستی با ادعای استناد به منابع اطلاعاتی غرب مدعی دست داشتن موساد در این حادثه در تاسیسات نطنز شد.

به دنبال این حادثه «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران از تصمیم کشورمان برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خبر داد.