رد صلاحیت شده‌های دوره‌های قبل برای این انتخابات ورود نکنند

 علی اصغر احمدی دبیرکل حزب همبستگی درباره حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: رغبت و شور و نشاطی که باید در بین مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد در مقایسه با مدت مشابه در ۴ سال گذشته خیلی کم است.  

احمدی با بیان اینکه نهله‌هایی درباره اینکه برای چه و چرا باید رای بدهیم؟ و پای صندوق نمی‌رویم به گوش می‌رسد ادامه داد: ممکن است مردم از شرایط اقتصادی گله داشته باشند، اما این نظام متعلق به مردم است و برای بهره مندی از حقوق سیاسی و فردی خودمان باید به سمت شرکت در انتخابات برویم و در درجه دوم حضور مردم در انتخابات همیشه در عرصه بین المللی نمود و بروز داشته است.  

دبیرکل حزب همبستگی بیان کرد: باید تلاش کنیم زمینه فراهم شود تا مردم زودتر به مشارکت حداکثری در انتخابات روی بیاورند.  

احمدی در ادامه درباره علت حضور کاندیدا‌هایی که در دوره‌های قبلِ انتخابات حضور داشته و مورد اقبال مردم قرار نگرفته اند بیان کرد: وقتی این چنین افرادی اظهار وجود می‌کنند از یک سو باید خشنود باشیم که برخی با توجه به قانون اساسی خودشان را عرضه کنند، اما این عرضه کردن افراد حتما باید تطبیقی با کشور، مسائل کشور و مدیریت کشور در بُعد اجرا داشته باشد.  

وی توضیح داد: برخی کاندید‌اها که در دوره‌های قبل رای نیاورده و باز هم بر اساس احساس تکلیف حضور پیدا می‌کنند، هیچ مشکلی ندارد،   ولی باید به این نکته دقت کنیم که این کار سنگین است.  

دبیر کل حزب همبستگی اظهار کرد: اگر فردی با دلایل متقن در دوره‌های رد صلاحیت شده و ویژگی‌های او در قالب قواعد مندرج در قانون اساسی نمی‌گنجد و این موانع برطرف نشده نباید دوباره به انتخابات ورود کند.  

دبیر کل حزب همبستگی با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌ها رئیس جمهور را پارلمان انتخاب می‌کند و پارلمان به دلیل اینکه رای حداکثری را به دست بیاورد ممکن است با تعدادی از احزاب دیگر به بهای رای آوری ائتلاف کنند تا بعد از پیروزی سهمی به آن‌ها داده شود خاطر نشان کرد: این امر در برخی کشور‌ها رسم است، ولی در کشور ما به این صورت نیست و سه قوه کاملا مستقل هستند، بنابراین ورود برخی کاندیدا‌ها به بهانه سهم خواهی و مطرح شدن درست نیست؛ مگر اینکه این افراد برای خودشان حساب باز کرده اند که بگویند به این بهانه مطرح و شناخته شوند.  

احمدی در ادامه تاکید کرد: این رفتار و این گونه حرکات با مردم اصلا درست نیست. هر کسی باید در حد و شان خودش و کار متناسب با خودش در انتخابات ریاست جمهوری اظهار وجود کند.