ایران بر خلاف گذشته دیگر نیازی به برجام ندارد

 جعفر قادری با اشاره به مذاکرات وین برای احیای برجام ، گفت: تا زمانی تحریم های چهارگانه برجام، موشکی، حقوق بشری و تروریستی علیه ایران لغو نشود و در مذاکرات وین صرفا برای رفع تحریم های برجامی گفت‌وگو شود، مشکلی از اقتصاد کشور حل نمی شود.

وی تاکید کرد: باید همه تحریم ها برداشته شود چرا که غربی ها به بهانه های مختلف، مجددا تحریم ها را برقرار می کنند و ایران را از حق و حقوق خود محروم می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: برداشتن تحریم ها به صورت گام به گام نیز قابل قبول نیست، در گذشته اعتماد کردیم اما جواب اعتمادمان در برجام را نگرفتیم. ایران بر خلاف گذشته دیگر نیازی به برجام ندارد، بلکه می توان مشکلات کشور را با سندهای راهبردی با چین و روسیه حل کرد بنابراین لازم نیست به آمریکایی ها امتیاز بدهیم.

این نماینده مجلس گفت: در چنین شرایطی دولت باید توجه داشته باشد مصوبه یا توافقنامه ای خلاف مصوبه مجلس قبول نکند قانون اقدام راهبردی مشخص است، آمریکا باید تحریم ها را لغو کند، راستی آزمایی شود، بعد از اینکه اطمینان حاصل شد از لغو تحریم ها، آن زمان بازگشت آمریکا به برجام توجیه دارد، در غیر اینصورت و بدون رفع تمام تحریم ها هیچ مشکلی از تحریم ها حل نمی شود و صرفا سیاسی کاری است.