جوکار: پیشرفت مذکرات ایران و عربستان به نفع منطقه است

محمدصالح جوکار  تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول حکمت، عزت و مصلحت به دنبال توسعه روابط با همه کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی است و به عربستان نیز با همین رویکرد نگاه می کند.

وی افزود: در چندسال گذشته و پس از روی کار آمدن گروه تند رویی در عربستان، انها تصور می کردند با پیروی از احساسات می توانند در منطقه کارهای بزرگی انجام دهند و با افتادن در آغوش آمریکایی ها منافع خود را تامین کنند اما آنچه که شاهد بودیم تضعیف عربستان در منطقه و قدرت گرفتن جبهه مقاومت و شکست سیاست خارجی این کشور بود و افتضاح حقوق بشری قتل روزنامه نگار منتقد سعودی نیز کار را برای آنها سخت تر کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:آمریکا دوست مطمئنی برای کسی نیست و هرگز برای امت اسلامی قابل اعتماد نبوده امروز عربستان متوجه این شده است که باید مسائل خود با ایران را حل کند و مذاکرات شکل گرفته در این چارچوب بوده و بی شک پیشرفت مذکرات ایران و عربستان به نفع منطقه است.

وی تاکید کرد: امیدوارم عربستان با عقلانیت و حسن نیت مذاکرات را ادامه دهد و بداند که باید منافع خود را در منطقه و جهان اسلام دنبال کند نه از طریق بازیگران غیر قابل اعتماد خارجی که تنها به فکر منافع شخصی و پر کردن خزانه خود هستند.