واکنش توئیتری ظریف به اقدام تروریستی افغانستان

​محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (یکشنبه) در پی اقدام تروریستی روز گذشته در دبیرستان دخترانه‌ای در کابل در توئیترش نوشت: داغدار دخترکان معصوم و روزه‌داری هستیم که مظلومانه قربانی تکفیری‌های داعش ی شدند؛ تکفیری‌هایی که نشان دادند با اسلام و انسانیت بیگانه‌اند‌.

وی افزود: ‌زمان آن رسیده که تمامی آنهایی که دل در گرو اسلام و افغانستان دارند، به برادرکشی پایان‌ داده و یکپارچه عرصه را بر داعشیان  بی‌وطن تنگ کنند.

 

 

عصر دیروز سه انفجار پیاپی در دبیرستانی دخترانه در منطقه دشت برچی در شهر کابل رخ داد. وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که بر اثر این اقدام تروریستی بیش از ۵۰ نفر کشته و ۱۰۰ تن هم زخمی شده‌اند. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز شنبه شب اقدام تروریستی روز شنبه در غرب کابل را که در آن یک مرکز آموزشی مورد حمله قرار گرفت محکوم کرد و با ابراز مراتب انزجار از این اقدام تروریستی که افراد عادی خصوصا دانش آموزان و دانشجویان را مورد حمله قرار داد، به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای مجروحان این اقدام تروریستی سلامتی مسئلت کرد.

«محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان شب گذشته (شنبه) ۱۸ اردیبهشت ماه طی سخنانی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با تسلیت دولت و ملت ایران به دولت و ملت مسلمان افغانستان، جنایت وحشیانه و حمله تروریستی به دبیرستان دخترانه‌ای در کابل را شدیدا محکوم کرد.

وی که شب گذشته و در نشستی با حضور علما شیعه و سنی ولایت هرات و فرهنگیان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات سخنرانی می‌کرد، این حادثه را بسیار اندوهناک و تاسف آور توصیف کرد.

طاهریان‌ فرد ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت شاهد پایان جنگ و درگیری در افغانستان باشیم تا امت اسلامی و ملت افغانستان در ماه رمضان شاهد چنین حوادث و مصیبت‌هایی نباشند.