نرمش سیاسی عربستان در مقابل ایران بیانگر هراس از توافق هسته‌ای است

سهراب گیلانی در رابطه با تغییر لحن سعودی ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران، گفت: سعودی ها احتمال می دهند که آمریکایی ها و اروپایی ها با ایران به توافق برسند که این موضوع نیز برای آنها آسیب زا خواهد بود زیرا به کشوری بی خاصیت و خنثی تبدیل می شوند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که مقامات این کشور تلاش می کنند با نرمش هایی سیاست خارجی خودشان در منطقه را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: همچنین ریاض امروزه در باتلاق یمن گیر کرده است و مشاهده می شود یمنی ها توانسته اند با ارتقاء توانمندی دفاعی خود خاک سعودی را مورد هدف قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع عربستان می خواهد از نفوذ ایران در منطقه استفاده کند تا جنگ یمن خاتمه یابد و بیش از این شاهد شکست های پی در پی نباشند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد ایران با کشورهای همسایه‌اش دارای اشتراکات متعدد اعتقادی، جغرافیایی، فرهنگی و غیره است و ارتقاء همکاری منطقه ای می تواند سبب ایجاد امنیت و ثبات در عرصه های مختلف شود لذا تعامل با کشورها راهبردی استراتژیک بشمار می رود.