هشدار محسن رضایی به دولت درباره سهام عدالت

جمعی از مدیران عامل شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت کشور، روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، رضایی پس از شنیدن گزارش ها و نظرات مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت پیرامون وجود برخی تخلفات وقت نارسایی ها در اجرای قوانین و مصوبات مربوط به سهام عدالت، گفت: گزارشی که شما ارائه کردید مدعی تخلف از قانون و سیاست های کلی نظام است. ما در مجمع تشخیص، این موضوع را بررسی خواهیم کرد و جلوی هرگونه دست اندازی دولت و وارد آمدن خسارت به سرمایه های مردم در موضوع سهام عدالت را خواهیم گرفت.

رضایی افزود: تعاونی های سهام عدالت که عملاً نمایندگان سهام داران مردمی هستند، ابتکار خوبی است که توده های مردم بتوانند از طریق این تعاونیها از حقوق و منافع خود در شرکت های سرمایه گذاری دفاع کنند.

رضایی افزود: ساختار شرکت های تعاونی سرمایه گذاری سهام عدالت، مدل و الگوی خوبی برای مشارکت عمومی مردم است که از برخی آسیب ها جلوگیری می کند. البته روش برگزاری مجامع که توسط دولت انجام ‌می شود غیرقانونی است و این اقدام دولت اشکالات فراوانی دارد و ادامه این روند، نتیجه خوبی برای کشور، دولت و مردم نخواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرکتهای تعاونی سرمایه گذاری سهام عدالت می توانند با ارائه نامه و گزارش های رسمی خود به هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالبه خود مبنی بر حمایت از حقوق مردم در برابر دخالت دولت در صندوق های سرمایه گذاری و ETF را مطرح کنند تا مورد بررسی مجمع تشخیص قرار گیرد.

رضایی با تاکید بر اجرای مُرّ قانون، گفت: ان شاء الله همین امروز با آقای پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفتگو خواهم کرد که با کمک کمیسیون اقتصادی مجلس، به سرعت جلوی هرگونه اقدامات غیرقانونی درباره تعاونیهای سهام عدالت گرفته شود تا بعد از آن، با بررسی نامه شما در هیات عالی نظارت با حضور شورای عالی بورس، به حکمی از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص برسیم و جلوی هرگونه تصمیمات غیرقانونی گرفته شود.

رضایی افزود: اجازه نخواهیم داد با خروج از رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع سهام عدالت، به سرمایه های مردم خسارت وارد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ گفت: سهام عدالت از مهمترین جلوه های اقتصاد مردمی است که از دولتهای قبلی تاکنون، زحمات زیادی برای آن کشیده شده است. دولت نباید دست در جیب مردم کند. دولت نباید همان بلایی را که بر سر بورس آورد، بر سر سهام  عدالت هم بیاورد.