عملکرد قالیباف ثابت کرده می‌تواند دستگاه اجرایی را از انفعال نجات دهد

حمیدرضا ترقی ، فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال کاندیداتوری محمدباقر قالیباف ، رئیس مجلس کنونی و توان مدیریتی و اجرایی وی برای تصدی پست ریاست جمهوری، اظهار کرد: درصورتی‌که حجت‌الاسلام رئیسی وارد رقابتهای انتخاباتی نشوند، طبیعتا طبق نظرسنجی‌ها و نیز بر اساس معیارها و ملاک‌هایی که برای ریاست جمهوری در نظر گرفته می‎شود، باید فردی جوان، جهادی، باانگیزه، حزب‌اللهی و دارای برنامه برای اداره کشور روی کار بیاید. به همین دلیل، به نظر می‌رسد تنها شخصیتی که از این ویژگی‌ها به نحو جامع و کامل‌ برخوردار است، آقای قالیباف است، زیرا   توان اجرایی ایشان برای مردم کاملا روشن بوده و امتحان خود را در مقام عمل در شهرداری تهران به‌خوبی گذرانده است.

ترقی ادامه داد: ایشان از یک‌سو از سرعت عمل و پشتکار بسیار بالایی برخوردارند و از سوی دیگر دقت و خستگی‌ناپذیری‌شان در کار اجرایی مشهود است، چنانکه یکی از الزامات رئیس‌جمهور این است که نباید پشت‌میزنشین باشد و کشور را با حرف و شعار اداره نکند. رئیس‌جمهور می‌بایست به میان مردم رفته و با آنان ارتباط داشته باشد و در مواقع بحرانی در بطن مشکلات قرار بگیرد، بنابراین این‌ها همگی ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که قالیباف در طول دوران مسئولیت‌های مختلف آن را به‌خوبی نشان داده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: درواقع، قالیباف ثابت کرده‌ توانایی‌های موجود در وجود ایشان می‌تواند برای مردم و جامعه اطمینان‌بخش باشد و دستگاه اجرایی کشور را از این سستی و انفعال کنونی نجات دهد و به سمت دولتی فعال، با تحرک، جهادی و موفق در عرصه پیشرفت و توسعه کشور سوق دهد.

این فعال سیاسی و حزبی معتقد است: به نظر می‌رسد عامل اصلی موفقیت هر رئیس‌جمهوری در شرایط کنونی کشور، اولا  شناخت چالش‌ها و مشکلات در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی است. بنابراین فردی که فرصت‌ها و تهدیدهای کشور را در این عرصه‌ها می‌شناسد و براساس سیاست‌های کلان نظام برای رفع و اصلاح این چالش‌ها برنامه دارد، طبیعتا می‌تواند دستاوردهای خوبی در دوران مسئولیت خود کسب کند. به همین خاطر، تصورم این است که ایشان می‌توانند با ورود به عرصه انتخاباتی و پیروزی در آن، ساختارهای ناکارآمد و کمبودها را مرتفع کنند.

ترقی همچنین با اشاره به لزوم کاندیداتوری افرادی در تراز ریاست جمهوری کشور، افزود: قاعدتا یکی از الگوها و ملاک‌های جریانات سیاسی برای اعلام کاندیدای موردنظر خودشان، استفاده از نامزدهای با امکان بالای تأیید صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری است تا این افراد نیز با داشتن توانایی و برنامه‌ای قوی بتوانند در تراز ریاست جمهوری قرار بگیرند لذا اگر آقای رئیسی به هر دلیلی در انتخابات حضور پیدا نکردند، می‌توان آن را با ورود چهره‌های شاخصی همچون قالیباف به عرصه رقابت‌های انتخاباتی، قابل تحقق دانست.