صهیونیست‌ها: درباره حوادث قدس دخالت نکنید!

رژیم صهیونیستی به‌جای پاسخگویی به افکار عمومی جهان درباره تجاوزات اخیر به مردم قدس اشغالی و سرکوب‌کردن اعتراضات فلسطینیان ، مدعی شد که کشورهای مختلف نباید در مسائل قدس اشغالی دخالت کنند.

خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از منابع مطلع در رژیم صهیونیستی به ارائه جزئیات بیشتری از تماس تلفنی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی تل‌آویو با «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخت.

بر اساس این گزارش، بن‌شبت در تماس تلفنی که بامداد امروز با سالیوان داشت، از آمریکا و دیگر کشورهای جهان خواست که در تنش‌ها و تحولات اخیر در قدس اشغالی و مسجدالاقصی دخالت نکنند.

منابع مطلع به این نشریه گفتند: «بن‌شبت به سالیوان گفت که دخالت بین‌المللی [در امور قدس اشغالی]، پاداشی به معترضان فلسطینی و کسانی است که از آنها حمایت کنند، کسانی که به دنبال اعمال فشار بین‌المللی بر اسرائیل هستند».

به نوشته واللانیوز، این مقام امنیتی صهیونیست در گفت‌وگو با مشاور امنیتی دولت آمریکا ادعا کرد که تل‌آویو با اعمال حاکمیت خود بر قدس اشغالی، در حال رسیدگی به «این اتفاقات و اقدامات تحریک‌آمیز فلسطینیان» است.

بر اساس این گزارش، بن‌شبت با لحن طلبکارانه‌ای خطاب به سالیوان مدعی شد: «اگر آمریکا و جامعه جهانی می‌خواهند برای بازگشت آرامش [به قدس اشغالی] کمک کنند، باید به فلسطینی‌هایی که تنش‌زایی می‌کنند، فشار بیاورند».

شب گذشته بود که پس از چند هفته تنش در بیت‌المقدس و خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فسطینی‌ها در مسجد الاقصی و محله «شیخ جراح» در قدس شرقی، آمریکا بالاخره به این حوادث واکنش نشان داد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید، سالیوان در گفت‌وگو با بن‌شبت گفت: «نگرانی جدی واشنگتن را از برخوردهای خشونت آمیز به ویژه خشونتها در حرم شریف در بیت المقدس در روزهای ماه رمضان ابراز کرده است».

منطقه «باب العامود» واقع در مرکز قدس اشغالی طی روزهای اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها بوده است. ساکنان قدس اشغالی تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) برنامه یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی پیش برود.

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست با اتکا به حکم یک دادگاه در پی اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در نزدیکی مسجدالاقصی هستند که با مقاومت مردم فلسطین و همچنین محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.