اتهام‌زنی مجدد کنت مکنزی علیه ایران

 « کنت مکنزی »، فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ) در گزفته گویی‌هایی ادعا کرد ایران هنوز هم بزرگترین و جدی‌ترین تهدید برای ثبات در منطقه خاورمیانه است. ‌

او در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه العربیه به اتهام زنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد: ایران هنوز فعالیت‌های گسترده و خرابکارانه‌ای را چه به‌طور مستقیم و چه از طریق گروه‌های نیابتی دنبال می‌کند که نه تنها ما بلکه دوستان و شرکای ما را در سراسر منطقه تهدید می‌کند.

مکنزی تاکید کرد: ‌با وجود ادامه فعالیت‌های خرابکارانه ایران ، واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست. ‌

او با اشاره به مذاکرات هسته‌ای غیر مستقیم وین بین آمریکا و ایران، گفت: کاری که ما می‌خواهیم آن‌ها انجام دهند این است که در واقع رفتار ایران به شیوه کشور‌های مسئول و عادی بازگردد. ‌

مکنزی با متهم کردن ایران مدعی شد: در حالی که دیپلمات‌های ما مذاکرات دیپلماتیک را دنبال می‌کنند، این به نفع ایران نیست که فضا را آشفته کند.

فرمانده سنتکام تاکید کرد: هیچ گزینه‌ای از روی میز خارج نیست و وقتی صحبت از گزینه‌های برخورد با ایران می‌کنم، منظور واکنش به هر گونه حمله بالقوه‌ای خواهد بود که ممکن است به منافع آمریکا ضربه بزند.

او اعلام کرد: در عراق باقی خواهیم ماند و برای حمایت از توانمندی این کشور در برابر تروریسم در عراق حضور خواهیم داشت و با شرکای خود برای حمایت از فعالیت تجازی در تنگه هرمز فعالیت می‌کنیم.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا بر حضور در سوریه به بهانه ریشه کن کردن تروریست‌های داعش و آموزش نیرو‌های محلی برای مبارزه با داعش تاکید کرد و خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان را به تصمیم گیری رئیس جمهور منوط کرد.

این ادعا‌ها و اتهام زنی‌ها در حالی مطرح می‌شود که به گفته کارشناسان سیاسی و امنیتی، آمریکا با حمایت از تروریست‌ها و نیرو‌های کرد در عراق و سوریه به دنبال برهم زدن امنیت با انجام عملیات‌های تروریستی و بهانه تراشی برای ماندن در منطقه و فتنه انگیزی است.